فلاحتی: نظام مردم سالاری دینی اقلیت یا اکثریت دانستن آرای مردم را بر نمی تابد

عضو فراکسیون ولایت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظام مردم سالاری دینی، تقسیم بندی، کم و زیاد یا اقلیت و اکثریت دانستن آرای انتخابات را بر نمی تابد.

به گزارش ایسکانیوز فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره تقسیم رای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:رئیس جمهور منتخب در اولین صحبتی که با مردم ایران داشت به این موضوع دامن زد و وانمود کرد که رای به ایشان رای به مخالفت با سختگیری، خشونت و تمام مواردی که در تبلیغات انتخاباتی مطرح شده بود است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بعد از صحبت رئیس جمهور با مردم شاهد بودیم که در رسانه ها به طور رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی بین آرا شکل گرفت که امر پسندیده ای نیست.

وی گفت: به نظر می رسد طبق وفاق ملی که در نظر داریم رای اکثریت مردم به رئیس جمهور، او را رئیس جمهور همه مردم می کند و بر اساس قانون اساسی این شخص باید در برابر همه مردم ایران پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رفتار رئیس جمهور منتخب در جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه بعد از انتخابات نقش اساسی دارد و باید همه مردم را مخاطب خود قرار دهد تا فضاسازی رسانه ای به این موضوع بیشتر دامن نزند.

فلاحتی عنوان کرد: طرح برخی انتقادات از تریبون نماز جمعه با هدف دو قبطی سازی نیست بلکه برخی واقعیت ها مطرح شد که انتظار می رود شورای نگهبان به عنوان رکن اساسی کشور به موضوع تخلفات انتخاباتی و حق مردم رسیدگی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همسان سازی جامعه و رعایت انصاف کمک بسیاری خواهد کرد.

300/300

کد خبر: 781930

وب گردی

وب گردی