سوریه خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف آمریکایی شد

مقامات سوری طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار پایان یافتن حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه شدند. سوریه دلیل این درخواست را صدمات جانی فراوان در شهرها و مناطق مختلف سوریه اعلام کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، گزارش رسانه های محلی حاکی از درخواست مقامات دمشق به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای توقف حملات هوایی به رهبری آمریکا است. این حملات باعث تلفات جانی بالا میان نظامیان و غیرنظامیان سوریه شده است.

طرف سوری این اقدام را نقض قوانین بین المللی اعلام کرده است.

69 عضو ائتلاف به رهبری ایالات متحده در حال انجام حملات هوایی، زمینی و راکت آتش توپخانه در برابر گروه تروریستی داعش (غیر قانونی اعلام در روسیه) در خاک سوریه و عراق در حال مبارزه با داعش و گروه های تروریستی هستند. این در حالی است که این حملات در عراق به گونه ای صورت می گیرد که در حمایت از دولت باشد. در حالی که در سوریه وضعیت متفاوت است.

در این نامه آمده، این حملات آسیب های جدی به زیرساخت های سوریه زده و روز جمعه جان 35 غیرنظامی در حمله هوایی به دیرالزور را گرفته است.

گزارش های منتشر شده توسط سازمان حقوق بشر از سال 2014 تاکنون نشان می دهد، قریب به 1200 شهروند در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 781952

وب گردی

وب گردی