هزاران نفر در فلسطین اشغالی در مخالفت با سیاستهای افراطی نتانیاهو تظاهرات کردند

آوی بوسکیلا رئیس سازمان غیردولتی "اکنون صلح": زمان آن است به جامعه جهانی ثابت کنیم که بخش عمده ای از اسرائیلی ها با سیاست اشغالگری مخالفت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هزاران تن از ساکنان فلسطین اشغالی روز شنبه در مخالفت با سیاستهای افراط گرایانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و حمایت از راهکار تشکیل دو کشور مستقل تظاهرات کردند.

در آستانه پنجاهمین سالگرد اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، چندین هزار تن از ساکنان فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات در تل آویو سیاستهای افراط گرایانه کابینه نتانیاهو را محکوم کردند .

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به دعوت چندین سازمان غیردولتی از جمله " اکنون صلح" ( سازمان غیردولتی اسرائیلی مخالف شهرک سازی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس) برگزار شده بود، پارچه نوشته بزرگی حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود " دو کشور، یک امید".

در تظاهرات روز یکشنبه در تل آویو آوی بوسکیلا رئیس سازمان غیردولتی "اکنون صلح" تاکید کرد دولت راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو با دایمی کردن اشغال سرزمین های فلسطینی، با تشدید خشونت و نژادپرستی هر گونه امید را برای دستیابی به صلح در منطقه از بین برده است و این تظاهرات در اعتراض به همین سیاستها برگزار می شود. وی افزود زمان آن است که به اسرائیلی ها، فلسطینیان و جامعه جهانی ثابت کنیم که بخش عمده ای از اسرائیلی ها با سیاست اشغالگری مخالفت می کنند.

اسحاق هرزوگ رئیس جناح چپ مخالف اسرائیل نیز که در این تظاهرات حضور داشت، در سخنرانی خود سیاستهای افراط گرایانه دولت نتانیاهو را محکوم کرد .

از نظر جامعه بین المللی ادامه شهرک سازیهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان اصلی ترین مانع در مسیر برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است. شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر گذشته برای اولین بار از سال هزار و نهصد و هفتاد و نه شهرک سازیهای اسرائیل را در سرزمین های اشغالی فلسطین محکوم کرد.

نزدیک به چهارصد هزار شهرک نشین اسرائیلی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند اما غالبا با دو میلیون و ششصد هزار فلسطینی ساکن این منطقه روابطی متشنج دارند.

مذاکرات مستقیم صلح میان اسرائیل و فلسطینیان که نه ماه ادامه داشت آوریل سال­ دو هزار و چهارده به علت اختلاف نظرات عمیق میان دو طرف در خصوص توسعه شهرکهای صهیونیست نشین توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین بدون نتیجه به پایان رسید. مسئله تعیین مرزها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی توسط اسرائیل نیز از دیگر اختلافات حل نشده میان دو طرف است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

305/300

کد خبر: 782033

وب گردی

وب گردی