وضعیت دشوار زندگی آوارگان یمنی، در ماه مبارک رمضان

با ادامه تجاوز نیروهای متجاوز سعودی به یمن و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، روند تأمین نیازهای معیشتی با سختی بیشتری روبرو شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تلویزیون العالم، آوارگان یمنی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ادامه حملات متجاوزان سعودی در شرایط دشواری به سر می برند.

تلویزیونی العالم در گزارشی به وضعیت دشوار زندگی آوارگان یمنی ساکن اردوگاهها پرداخت. در این گزارش آمده است: با ادامه یافتن تجاوز نیروهای متجاوز سعودی به یمن و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، روند تأمین نیازهای معیشتی با سختی بیشتری روبرو شده است. به خصوص که بندر راهبردی حدیده نیز در محاصره قرار گرفته و از ورود هرگونه کالا و مواد مصرفی به این بندر ممانعت می شود.

العالم افزود: در چادرهایی که ساکنان آن از گرما و سرما در امان نیستند، خانواده های یمنی زندگی می کنند که شعله های آتش جنگ و بمباران نیروهای متجاوز سعودی آنها را آواره کرده است. خانواده هایی که نیازمند ساده ترین ملزومات زندگی مانند آب آشامیدنی سالم و غذا هستند. ماه رمضان برای آوارگان در حالی شروع شده که در چادرهایشان جز چند قرص نان چیز دیگری یافت نمی شود. نان هایی که با دستان زنان آواره و در بشکه هایی که به جای تنور از آن استفاده می کنند پخته می شود. ولی شرایط استفاده از این چادرها نیز برای همه آوارگان فراهم نمی شود. بعضی از آوارگان در چادرهایی زندگی می کنند که اگر بشود بر آنها اسم چادر گذاشت. این خانم هیچ چیزی در چادرش ندارد وی می گوید: سیب زمینی، گوشت قرمز و گوشت مرغ نه جمعه ها و نه روزهای دیگر به این خانه(چادر) وارد نمی شود.

العالم افزود: چه بسا این کودکان تصاویر بازارها و محصولات غذایی را از یاد برده اند. ساکنان این شهر حتی آنانی که کارمند هستند نیز در تأمین نیازهای خود و خانواده هایشان دچار مشکل شده اند.

یکی از اهالی شهر گفت: زندگی شهروند ضعیف و فقیر به حقوق ماهیانه بستگی دارد حال آنکه بیشتر از هفت ماه است که حقوقها پرداخت نشده است. امکان خرید مواد غذایی برای استقبال ماه رمضان برای کارمندانی که حقوق دریافت نکرده اند وجود ندارد؛ در شرایط بسیار سختی به استقبال ماه رمضان می رویم.

بازارهای محلی و سوپرمارکتها تمام توان خود را به کار می گیرند تا از طریق روانه کردن مواد غذایی به بازار، خود را در شرایط محاصره و تجاوز سعودی برای فرا رسیدن ماه رمضان آماده کنند.

شهروندی دیگر نیز گفت: ما که از طبقه متوسط و بهتر جامعه محسوب می شدیم اکنون به خاطر محاصره و تجاوز متجاوزان سعودی در وضعیت بدی به سر می بریم و دیگران اصلا نمی توانند به این مواد غذایی دست یابند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

305

کد خبر: 782052

وب گردی

وب گردی