اختلال در پروازهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز

شرکت هواپیمایی بریتیش اِیروِیز تمامی پروازهای خود را از دو فرودگاه هیترو و گاتویک لندن به دلیل اختلال جهانی در سیستم رایانه ای لغو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: اختلال جهانی در سیستم رایانه ای باعث تاخیر پرواز، ازدحام در فرودگاه و لغو پرواز هزاران مسافر در شرکت هواپیمایی «بریتیش اِیروِیز» لندن شد.

این مشکلات از حدود ساعت هفت صبح به وقت محلی در لندن در روز شنبه شروع شد و تا عصر همان روز این شرکت تمامی پروازهای خود را از دو فرودگاه هیترو و گتویک لغو کرد.

شرکت هواپیمایی بریتیش اِیروِیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اختلال جهانی در سیستم رایانه ای دلیل این مشکل و وقفه شدید پروازهای این شرکت در سراسر جهان شده است.

«آلکس کروز» مدیر اجرایی این شرکت هواپیمایی روز شنبه در یک کلیپ ویدئویی اعلام کرد که قطع شبکه جهانی رایانه ای بر سیستم های کنترل و عملیاتی این شرکت هواپیمایی از جمله مراکز تماس و برج های مراقبت تاثیر گذاشته است.

وی گفت: تیم رایانه ای ما بدون وقفه در تلاش برای حل مشکل هستند. ما معتقدیم که دلیل اصلی مسئله تامین برق بوده است و هیچ مدرکی دال بر حمله سایبری به سیستم‌های هوایی وجود ندارد.

بریتیش ایرویز از مسافرانی که بلیط خریداری کرده بودند، خواست به این دو فرودگاه نروند. پیشتر مسافران در این دو فرودگاه با ارسال تصاویر و کلیپ های ویدئو از تشکیل صفوف طولانی و ازدحام در فرودگاه خبر داده بودند.

این شرکت همچنین هشدار داد که این تاخیرها ممکن است تا روز یکشنبه (امروز) نیز ادامه داشته باشد.

بریتیش ایرویز در بیانیه خود اعلام کرد: ما سخت درتلاشیم تا انتقال مشتریان خود را با پروازهای بعدی موجود انجام دهیم. آندسته از مسافرانی که قادر به پرواز نیستند، هزینه آنها بطور کامل بازپرداخت خواهد شد.

این شرکت در ماه سپتامبر نیز دچار مشکل مشابه شده بود و قطع برق سیستمهای کنترل را تحت تاثیر قرار داده بود و سبب تاخیر در چندین فرودگاه بین المللی شده بود.

این اختلال روز شنبه و آغاز تعطیلی آخر هفته بانکی وقتی که تعداد رزرو سفر خیلی ببشتر از روزهای معمول است، صورت گرفت.

بریتیش ایرویز در بیانیه خود ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد ما عمیقاً از اینکه این مسئله باعث اسباب زحمت مشتریان ما در این دوره شلوغ آخرهفته و تعطیلی بانکی شده است، متاسفیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

305

کد خبر: 782059

وب گردی

وب گردی