معاون پوتین: مسکو آماده گفتگوی سازنده با واشنگتن است

معاون رئیس جمهور روسیه، از آمادگی این کشور برای گفتگوی سازنده با آمریکا درباره موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور لیفتنی، معاون رئیس جمهور روسیه، از آمادگی مسکو برای گفتگوی سازنده با واشنگتن خبر داد.

وی اعلام کرد روسیه آماده گفتگوهای سازنده با آمریکا درباره موضوعات مختلف از جمله حل مناقشه سوریه و مبارزه با تروریسم بین‌الملل است.

این مقام روس افزود زمان آن رسیده است تا مسکو و واشنگتن درباره مسایل مربوط به روابط دوجانبه چه در زمینه تشدید تنش و یا شروع برای بهبود روابط دو کشور که به تازگی به پایین ترین سطح خود رسیده است، گفتگو و تصمیم‌گیری کنند.

ایگور لیفتنی روز شنبه در کنفرانس تحت عنوان «همایش بالتیک» در لتونی گفت: «جهان به نقطه خطرناکی رسیده و روابط بین روسیه و غرب تیره شده است و این مسئله باید با اتکا به نظر کارشناسان حل شود و اگر چه امکان حل همه مشکلات وجود ندارد اما باید گام به گام از مرز سقوط دوری کنیم.»

وی تاکید کرد مسکو برای انجام گفتگوهای سازنده با غرب آماده است و اولویت مسکو در شرایط فعلی گفتگوی سازنده با واشنگتن است و گفت مسکو و آمریکا می‌توانند درباره مناقشه سوریه، تحولات خاورمیانه، مبارزه با تروریسم بین‌الملل و برخی مسایل و مشکلات فعلی دیگر جهان گفتگو کنند.

معاون رئیس جمهور روسیه افزود مسکو و آمریکا یا باید تشدید تنش در روابط دو کشور را انتخاب کنند و یا روابط خود را که اخیرا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، بهبود و ارتقاء بخشند.

پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه روابط روسیه و آمریکا تیره شد. مسکو این اقدام واشنگتن را نقض حاکمیت سوریه خواند و در مقابل نیز پیش‌نویس قطعنامه کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل علیه دولت سوریه را وتو کرد.

306/300

کد خبر: 782097

وب گردی

وب گردی