کرم پور: نیاز بیشتری به حمایت وزارت ورزش داریم/ گلف ورزش گرانی نیست

بازیکن باشگاه ملی حفاری گلف: کیکاووس سعیدی امسال عملکرد خیلی خوبی داشت و تلاش زیادی برای پیشرفت گلف ایران کرد.

سجاد کرم پور در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر ارزیابی میزبانی بازی های بین المللی توسط ایران و سطح مسابقات گفت: با اینکه اولین مسابقات بین المللی به میزبانی ایران بود به خوبی برگزار شد؛ این واقعه نشان دهنده رشد و شکوفایی ما در این زمینه است. این دوره با حضور 5 کشور خارجی و سه تیم ایرانی آغاز شد و در نهایت تیم پاکستان عنوان قهرمانی و بنگلادش نایب قهرمانی را از آن خود کردند. مسابقات سطح بالایی داشت و کشورهایی که در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده اند از آمادگی لازم برخوردار بودند.

وی درخصوص امکانات گلف ایران افزود: امکانات ایران در سطح عالی نیست و واقعاً به زمین استاندارد احتیاج داریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم و خودمان را به گلف جهانی برسانیم. کشورهایی که در این رقابت‌ها شرکت کردند از امکانات و زمین های مناسب برخوردار بودند و توانستند به امتیازات لازم دست پیدا کنند. ایران اگر از زمین استاندارد مناسبی بهره مند باشد می تواند در رقابت های مختلف به نتایج مورد نیاز دست پیدا کند. تنها مشکلی که ما داریم همین زمین بازی است که اگر فراهم بشود بچه ها در حد آسیا می توانند خودشان را نشان بدهند.

بازیکن باشگاه ملی حفاری در خصوص کمک فدراسیون به پیشرفت بازی گلف در ایران اظهار کرد: خوزستان مهد گلف ایران است اما در این استان زمین مناسب گلف وجود ندارد. زمین خاکی هم که در این استان در اختیار باشگاه حفاری قرار دارد که اگر این زمین چمن شود می تواند به گلف بازان این استان کمک های بسیاری کند زیرا 80 درصد تیم ملی گلف ایران از گلفبازان خوزستانی است.

فدراسیون همه تلاش خود را می کنند، و خواسته ما تنها از وزارت ورزش است که فدراسیون را حمایت کنند؛ کیکاووس سعیدی امسال عملکرد خیلی خوبی داشت و تلاش زیادی برای پیشرفت گلف ایران کرد. برگزاری مسابقات مختلف، کلاس های آموزشی با مدرسان بین المللی که حضورشان کمک زیادی به بچه ها کرده است و روند رو به رشدی را شاهد بودیم.

وی در خصوص هزینه زیاد زشته ورزشی گلف بیان کرد: برخلاف تصورات مردم ورزش گلف خیلی گران نیست. خریداری وسایلش شاید کمی هزینه ساز باشد ولی می توان با تهیه هرکدام 7 الی 8 سال از آن ها استفاده کرد. قهرمانان گلف افرادی نبودند که از نظر مالی عالی بوده باشند. من خواهشم از وزارت ورزش اسن است به این رشته ورزشی با ریشه کمی بیشتر اهمیت و بها داده شود و به شرایط ما و زمین های بازی توجه بیشتری کنند تا روز به روز شاهد پیشرفت این ورزش در عرصه های جهانی شویم.

خبرنگار: صدف خالقی - انتشاردهنده:آرش محمدی

602

کد خبر: 782104

وب گردی

وب گردی