محصولات جدید در راه صنعت دارو سازی کشور

سبحان آنکولوژی با همکاری شرکت های اروپایی، سال گذشته 9 محصول جدید را عرضه کرده و در سال جاری هم 10 محصول مهم دیگر از جمله اولین مکمل ضد سرطان که در 30 کشور دنیا عرضه می شود را وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید مصطفوی، مدیرعامل شرکت سبحان آنکولوژِی در نشست خبری با رسانه ها، برنامه ها و عملکرد این شرکت را اعلام کرد و گفت: سبحان آنکولوژِی اولین تولید کننده داروهای ضد سرطان در ایران و خاورمیانه بوده و با برخورداری از 30 پروانه، بزرگترین تولید کننده داروهای ضد سرطان ایران است.

وی با بیان اینکه اکثر محصولات تحت لیسانس شرکت های طراز اول دنیا از جمله روش سوییس و سانوفی فرانسه، نیپون کایاکو ژاپن، استراژن سوییس، سیپلا هند، گدون ریختر مجارستان و بایوسین آلمان در ایران تولید می شود عنوان کرد: فرآیند تولید دارو توسط شرکت های مادر نظارت می شود و این موضوع باعث شده ایران در سطح جهانی رتبه مناسبی در زمینه تولید دارو کسب کند.

به گفته وی بعداز برجام شرایط تولید داروهای گران قیمت و اصلی کاهش یافته و سرمایه گذاران خارجی متعددی خواهان حضور در ایران شده اند.

مصطفوی ادامه داد: برآورد می شود تا سال 2018 حدود 100 میلیارد دلار از گردش 1200 میلیاردی دارو در جهان مربوط به داروی ضد سرطان با افزایش 5 تا 8 درصد نرخ رشد مصرف باشد. در ایران نیز وضعیت به همین صورت بوده اما حمایت های دولت و تولید محصولات سبحان آنکولوژی منجر به صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی و همچنین کاهش قیمت محصولات رقبای خارجی در ایران شده است.

وی ادامه داد: سبحان آنکولوژی با همکاری شرکت های اروپایی، س ال گذشته 9 محصول جدید را عرضه کرده و در سال جاری هم 10 محصول مهم دیگر از جمله اولین مکمل ضد سرطان که در 30 کشور دنیا عرضه می شود را وارد بازار خواهد کرد.

مدیرعامل "دسانکو" با اعلام هزینه یک میلیارد دلاری شناسایی هر مولکول جدید و صرف 10 سال زمان، افزود: مقرر شده پروانه تولید 10 محصول گران قیمت که تا سال 2020 که از مهترین و پرفروش ترین دارو ها هستند، اخذ شود. علاوه بر این با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی، تا دو سال آینده داروهای جدید بیشتری تولید خواهد شد.

مصطفوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چالش اصلی شرکت ، توضیح داد: یکی از این چالش ها، بالا بودن نسبت هزینه ها بوده که ناشی از طولانی بودن دوره وصول مطالبات و اجبار به استفاده از تسهیلات بانکی است که منجر به سود خالص 8 درصدی شده اما در با عرضه سبدی شامل 50 محصول تا دو سال آینده ، این موضوع برطرف می شود.

وی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت در سال جاری و پیشنهاد تقسیم سود 80 تا 90 درصدی سود سال مالی گذشته در مجمع سالانه پیش رو، خاطر نشان کرد: محصولات شرکت به کشورهای آسیانه مرکزی، عراق، سوریه و برخی کشورهای آفریقایی مانند اوگاندا صادر می شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 782110

وب گردی

وب گردی