جمالی نوبندگانی:  رئیس جمهور منتخب هم و غم خود را صرف حل مشکلات مردم کند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:منتخبان انتخابات ۲۹ اردیبهشت قدردان رای مردم بوده و فارغ از مسائل جناحی و گروهی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات آن ها صرف کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد جمالی نوبندگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از حضور مردم همیشه در صحنه ایران در انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیرمی کنم، شرکت بیش از 70 درصد مردم با همه مشکلات معیشتی که با آن روبرو هستند، نشان از پشتوانه عظیم مردمی از نظام جمهوری اسلامی دارد که لازم است مسئولان و به ویژه منتخبین قدردان آن بوده و فارغ از مسائل جناحی و گروهی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات مردم صرف کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: بیشترین مراجعه مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات معیشتی است به طوری که اقشاری از مردم به دلیل کمترین امکان زندگی درمانده اند، آقای دکتر روحانی! جوانان دارای مدرک تحصیلی که سالانه قریب به یک میلیون به جمعیت این قشر افزوده می شود و جویای شغل هستند را دریابید.

وی افزود: باید در رابطه با تعداد و نوع رشته های دانشگاهی تجدیدنظر شود تا با توجه به نیازمندی های جامعه نسبت به برگزاری رشته های دانشگاهی اقدام شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: موضوع مسکن مهر چه از نظر زمان اتمام ساخت و چه از نظر زیرساخت های آموزشی و بهداشتی و امنیتی و... را به عنوان اولویت دولت دوازدهم قرار داده چرا که بخش قابل توجهی از اقشار ضعیف کم درآمد درگیر این موضوع هستند و متاسفانه تا کنون جواب قانع کننده ای دریافت نکردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزارت نیرو می خواهم با توجه به خشکسالی های مداوم استان فارس و شهرستان فسا و بالا رفتن درجه حرارت این شهرستان را در درجه بندی های شهرهایی قرار دهید که بتوانند از تخفیفات مناسب قیمت برق برخوردار شده و کولرهای آبی را کنار بگذارند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: مدت هاست که پروژه سد تنگ خمار متوقف مانده که اتمام آن می تواند در کمک به سفره آب های زیرزمینی بخش های مرکزی شیب کوه و نوبندگان موثر باشد.

وی افزود: چندین بار در خصوص گسست زمین به صورت عرضی و عمقی در روستای دین دارلو بخش ششته به مسئولان حوادث غیر مترقبه تذکر دادم اما هنوز اقدام عملی برای جابجایی حدود 2 هزار سکنه این منطقه به عمل نیامده است.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیل سال گذشته در فسا که با تخریب بسیاری از خانه های شهر و روستایی همراه بود متاسفانه هنوز اختصاص کمک های بلاعوض و وام های سیل زدگان اجرایی نشده اند و لازم است که در این زمینه دستورات لازم را صادر فرمایید ونظارت بر این موضوع را برعهده گیرید.

وی با بیان اینکه موضوع درمان‌بسترهای شهرهای ششته، زاهدشهر، دوگان و نوبندگان علی رغم گذشت چندین سال از شروع ساخت آنها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است افزود: وزارتخانه های بهداشت و درمان و راه و شهرسازی باید در این زمینه اقدام عاجل خود را انجام دهند.

جمالی نوبندگانی همچنین خطاب به وزیر نفت گفت: پتروشیمی شهرستان فسا از اردیبهشت 86 یعنی 10 سال است که هنوز معطل مانده و خواهش می کنم که پس از 10 سال با اقدام موثر خود پاسخگوی سهامداران و مردم این شهرستان باشید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس افزود: از وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارم که راه ارتباطی فسا به بندرعباس که از قدیم الایام راه اصلی جنوب به شمال و ترانزیت بوده است را در اولویت قرار دهید تا در آینده ای نزدیک شاهد اتمام این پروژه باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد تقاضای مردم است پروژه راه آهن گلگهر، فسا به شیراز است که با کمبود اعتبار و بدهکاری های زیادی روبرو می باشد را دریابید استان فارس در زمینه راه آهن با محرومیت بسیاری روبرو است و از وزیر راه و شهرسازی خواهش می کنم استانی که می تواند در مسیر کوریدور شمال به جنوب باشد هنوز از کمترین راه های ارتباطی در ارتباط با راه آهن محروم است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از وزارت ورزش و جوانان تقاضا دارم نسبت به تکمیل چندین سالن ورزشی که چند سال از ساخت آنها می گذرد اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور نیز توجه ویژه ای نسبت به شهرستان شدن روستاهای کوشک قاضی، صحرا رود و فدشکویه داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد نسبت به قول هایی که به نیروهای شرکتی این وزارتخانه داده عمل کند چرا که شایسته نیست تعداد زیادی از تحصیلکرده ها و شاغلین که در نقاط مختلف کشور درگیر کار مخابراتی هستند تعیین تکلیف نشوند.

جمالی نوبندگانی در پایان خواستار تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی از سوی وزارت آموزش و پرورش شد.

302/302

کد خبر: 782123

وب گردی

وب گردی