تابش:  دولت باید به انتظارات و مطالبات مردم با جدیت و سرعت پاسخ گوید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: هم اکنون کار دولت آغاز شده تا به مسائل و انتظارات و مطالبات مردم با جدیت و سرعت پاسخ گوید.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 خردادماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امیدوارم در ماه مبارک رمضان تقدیر کشورمان هرچه نیکوتر رقم زده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماه خرداد را آغاز کرده ایم، خردادی که ماه حادثه‌ها و حماسه‌ها بوده و به عبارتی خلاصه تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امسال بر گذشت تاریخ از هر روز آن تامل کنیم و از دیروز برای امروز و فردای خود، جامعه و کشورمان درسی بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه پنجاه و چهارمین سالگرد 15 خرداد هستیم، ادامه داد: این روز نقطه عطف مبارزات علیه استبداد یا به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) نقطه امید به رهایی است لذا باید تاریخ را دوباره بخوانیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال جاری چهلمین سالگرد رحلت دکتر علی شریعتی است، اظهار کرد: 20 خرداد نماد حضور موثر روشنفکر مسلمان در متن زندگی و تلاش مردم، دغدغه ها و دستاوردهای بزرگ اندیشه را پاس بداریم.

تابش با اشاره به اینکه سی و پنجمین حماسه آزاد سازی خرمشهر است، گفت: سوم خرداد روزی است که حیات، عزت و امید به روی همه ایرانیان بازگشت لذا نباید از روزهای پردرس تاریخ به سادگی گذشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهاردهم خرداد روزی که روح خدا به خدا پیوست 28 سال می‌گذرد و اندیشه و آزمان های امام راحل را بازخوانی کنیم و پاسداریم، تصریح کرد: حماسه دوم خرداد، روز پیروزی مردم سالاری در ایران نیز امسال 20 ساله شد؛ روزی که ملت بزرگ ایران با انتخاب سید محمد خاتمی پیام نابی به تاریخ داد؛ پیام حرمت انسان، قدرت جامعه مدنی، منزلت جهانی ایران، گشایش فرصت های جدید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد ملی، لذا ملت را امروز از آن سرمایه‌های ملی محروم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه روز پرشکوه 29 اردیبهشت را نیز پشت سرگذاشته ایم، افزود: این روز حماسه بزرگ مشارکت و آگاهی و انتخاب مردم به نمایندگی از مردم متدین شهرستان اردکان افتخار می کنم که با مشارکت 94 درصد خود در انتخابات به رای چشمگیر دکتر روحانی سهم و نقش ویژه ای داشتند و انتخابات شوراها نیز با مشارکت آنها به بهترین نحو ممکن برگزار شد لذا باید قدردان این مردم بود و برای رفع مشکلات آنها کم همت ببندیم خصوصا تامین آب برای استان یزد که مسئله حیاتی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قدردان راهنمایی ها و دوراندیشی های رهبر معظم انقلاب باشیم که با اعتماد به ملت، به اعتبار بخشیدن صندوق رای، زمینه مشارکت حداکثری و رقابت مردم و ارتقای منزلت ایران در جهان را فراهم ساختند، گفت: به دکتر روحانی، منتخب شایسته ملت، دکتر جهانگیری مدافع شایسته حق و حقیقت و همه فعالان سیاسی، مدنی، اجتماعی، مدنی، ناظران و مجریان و برگزار کنندگان انتخابات که توانستند مجددا به مردم امید و به کشور اعتبار ببخشند تبریک می گویم.

وی اظهار کرد: هم اکنون کار دولت آغاز شده تا به مسائل و انتظارات و مطالبات مردم با جدیت و سرعت پاسخ گویند؛ مردم هم نشان دادند که چه می خواهند و با رای خود گفتند که از چه می ترسند و به چه امید دارند لذا وظیفه داریم به همه خواسته ها و امیدهای مردم که با صراحت و متانت در سراسر کشور مطرح شد توجه کنیم.

تابش گفت: مردم در عمل نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی علاقه مند بوده و به قانون اساسی پایبند هستند لذا با همه مشکلاتی که دارند راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده اند را بر وعده‌های دیگران ترجیح می دهند و به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال دل بسته اند؛ راه غلبه بر مسائل پیش رو را گفتگو و مردم سالاری می دانند و در عین حال بر رفع محدودیت ها برای حضور همه اندیشه ها و ظرفیت ها در توسعه همه جانبه کشور تاکید دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: رفع حصر و محدودیت ها فصل مشترک صدای غالب در این انتخابات بود لذا بیایید با تمکین به این قاعده دموکراتیک به دنبال گفتگو و اجماع ملی بر سر همه مسائل کشور باشیم و با هم همه آنها را حل کنیم؛ اجماع ملی برای حاکمیت قانون و احقاق حقوق شهروندی، دفاع از آزادی‌های مفرح فردی و اجتماعی، رفع اشتغال مولد و مسائل زیست محیطی و آب، اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی، مطالبات جوانان، زنان، نخبگان و اقوام و همه چالش هایی که امروز برابر جامعه و نظام قرار دارد. البته لازمه این اجماع و تفاهم گذر از سوء ظن ها به حسن ظن است زیرا زمان اجازه نمی دهد که فرصت ها را از دست بدهیم و از سرمایه‌های معنوی و ملی در جهت تحرک هر چه بیشتر قدم برندارم بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم و در راستای توفیق هرچه بیشتر دولت آینده که توفیق نظام، رهبر معظم انقلاب و ایران عزیز است لحظه ای درنگ نکنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در فراکسیون امید راه تعامل، همراهی و همکاری با سایر فراکسیون ها و دولت را در دستورکار خویش قرار داده ایم و انتظار همراهی داریم تا آرامش و امنیت مردم به پیشرفت و توسعه کشر رقم بخورد. کار نمایندگان مجلس، کمیسیون ها و فراکسیون ها از این فصل جدی‌تر است لذا باید بکشویم که زمان را از دست ندهیم و در این راه اشتباه نکنیم.

302/302

کد خبر: 782125

وب گردی

وب گردی