مشارکت نیروهای حفتر در حملات مصر به شرق لیبی/ حملات قاهره مقدمه آغاز عملیاتی بزرگ است

یک منبع نظامی در لیبی با اعلام مشارکت نیروهای خلیفه حفتر در حملات هوایی ارتش مصر به شرق لیبی فاش کرد این حملات مقدمه‌ای برای عملیات گسترده‌تر در این کشور بحران زده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروی هوایی وابسته به ارتش ملی لیبی با رهبری خلیفه حفتر در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حملات هوایی ارتش مصر به مراکز گروه‌های افراط‌گرا در شرق لیبی شرکت دارند.

در این بیانیه آمده است که ارتش مصر در این عملیات مشترک از جنگنده‌های رافال برای هدف قرار دادن مهمات و مراکزی که از قبل تعیین شده بودند، استفاده کرد.

در این بیانیه تأکید شده این حملات در انهدام مرکز اصلی شورای مجاهدین درنه موفق بوده و این حملات بخشی از سلسله عملیات‌ها برای ورود نیروهای زمینی ارتش لیبی به شهر درنه و آزادسازی آن از تروریست‌ها است.

ارتش مصر در واکنش به حمله تروریستی روز جمعه به قبطی‌ها در استان المنیا، حملاتی را علیه افراط‌گرایان در شرق لیبی انجام داده است.

مصر اعلام کرده که عاملان حمله المنیا در لیبی آموزش دیده بودند.

در همین راستا یک منبع نظامی لیبیایی با تایید مشارکت نیروهای لیبی در حملات مصر اعلام کرد این حملات مقدمه‌ای برای عملیات گسترده‌تر علیه گروه‌های تندرو در لیبی است.

براساس این گزارش‌ها مرحله بعدی پس از تخریب پایگاه‌های تندروها در درنه از طریق حملات هوایی متمرکز، حمله به شهر درنه و پاکسازی آن است.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 782128

وب گردی

وب گردی