کنترل رفتار یک لاک‌پشت با ربات

محققان در "موسسه پیشرفته علم و فناوری کره"(KAIST)،موفق به کنترل یک لاک‌پشت زنده با استفاده از یک ربات فرستنده موج شدند.

به گزارش ایسکانیوز، محققان در پژوهش‌های پیشین، سوسک‌ها، سنجاقک‌ها و ملخ‌ها را با "اضافه کردن قطعات الکترونیکی به اندام حیوانات"( cyborg treatment) کنترل کرده و از استعدادهای طبیعی این حیوانات بهره برده اند.

محققان KAIST در این پژوهش جدید موفق به توسعه یک ربات فرستنده موج برای کنترل حرکت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاک‌پشتها شدند.

این محققان ربات مذکور را به لاک این حیوان متصل کردند و آن را برنامه ریزی کردند تا لاک‌پشت را به نقطه مورد نظر حرکت دهند.

لاک‌پشت‌ها به طور طبیعی به سمت منبع نور حرکت می‌کنند بنابراین این محققان برای مسیر دادن به این لاک‌پشتها از چراغ‌های ال‌ای‌دی در مقابل صورت این حیوانات استفاده کرده و ربات متصل شده بر پشت این حیوان، این رفتار را تقویت می‌کند.

پس از یک دوره آموزش 5 هفته ای این تیم توانستند کاری کنند که با کمک ربات و توانایی خود لاک پشت، این حیوان به سهولت به سمت هدف مورد نظر که یک تانکر آب بود، حرکت کند و مسیر را به آسانی طی کند.

در آینده، دیگر حیوانات مانند موش، پرندگان و ماهی‌ها نیز می‌توانند به سیستم‌های مشابه متصل شوند تا طیف وسیعی از ماموریت‌های اکتشاف و شناسایی را انجام دهند.

این "سیستم ترکیبی تعامل حیوان و ربات" می‌تواند یک راه حل جایگزین برای محدودیت‌های سیستم‌های رباتیک معمولی شود و خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف را ارائه کند.

این پژوهش در Journal of Bionic Engineering منتشر شده است.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 782148

وب گردی

وب گردی