وزیر دارایی سابق انگلیس از وعده‌های ترزا می انتقاد کرد

جورج آزبورن، وزیر دارایی سابق انگلیس گفت، ترزا می، نخست وزیر این کشور در اقدامی که تحولی بسیار مهم در تاریخ سیاسی معاصر انگلیس محسوب می‌شود رای دهندگان را تشویق به عقب نشینی از جهانی سازی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آزبورن که بعد از رای انگلیسی‌ها به بریگزیت در ژوئن سال گذشته توسط ترزا می از وزارت دارایی کنار گذاشته شد در اظهاراتی از طرح ترزا می برای کاهش نرخ خالص مهاجرت سالانه به این کشور و رساندش به تنها چند ده هزار نفر انتقاد کرد و گفت: مشخص است که طرح‌های پیشنهادی خدماتی و مراقبت‌های اجتماعی او در دوره پیش از انتخابات اصلا سنجیده نیستند.

ترزا می اوایل ماه جاری میلادی در سخنرانی‌هایش بازارهای آزاد نامحدود را رد کرد و وعده کنترل افراط گری‌های شرکت‌ها را داد.

در عین حال رقیب انتخاباتی او یعنی جرمی کوربین،‌ رهبر حزب کارگر انگلیس وعده ملی ساختن شرکت‌های آب، پست و راه‌آهن را داد.

آزبورن به بی‌بی‌سی گفت: هم ترزا می و هم جرمی کوربین به شیوه‌هایی متفاوت پیشنهاد عقب نشینی از جهانی سازی و هم لیبرالیسم بین‌المللی را می‌دهند.

او افزود: این تحولی مهم در سیاست معاصر انگلیس بوده و من فکر می‌کنم بسیاری از مردم اکنون اطمینانی از اینکه این یک تحول درست باشد ندارد.

آزبورن از طرح‌های می برای محدود کردن مهاجرت انتقاد کرده و گفت: با این طرح بسیاری از بخش‌های صنعت ما نیروی کاری که اکنون نیاز دارد به دست نخواهد آورد و بسیاری از خانواده‌ها نخواهند توانست با دیگر اعضای خانواده خود که خارج از انگلیس هستند دیدار داشته باشند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 782152

وب گردی

وب گردی