رویترز: ترامپ به نزدیکانش گفته است که از توافق آب و هوایی پاریس خارج می‌شود

خبرگزاری رویترز اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا به برخی از افراد مورد اعتماد خود به طور خصوصی گفته است قصد دارد از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس خارج شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه خبری در آمریکا اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به برخی از افراد مورد اعتماد خود از جمله اسکات پروئیت، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور، به طور خصوصی گفته است قصد دارد از توافقنامه تاریخی پاریس درباره تغییرات آب و هوایی خارج شود.

ترامپ روز شنبه در پیامی توئیتری در آخرین روز از نشست سران گروه هفت در ایتالیا اعلام کرده بود تصمیم لازم را درباره حمایت از توافقنامه آب و هوایی پاریس یا خروج آمریکا از آن، هفته آینده اتخاذ خواهد کرد.

وی در این نشست از تسلیم شدن در برابر فشار متحدان برای حمایت از این توافقنامه تاریخی خودداری کرد. ترامپ پیشتر هشدارها درباره گرم شدن کره زمین را جعلی و دروغ خوانده بود.

کاخ سفید هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این گزارش واکنشی نشان نداده است. با این همه، یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت قرار است قبل از اعلام تصمیم نهایی ترامپ درباره معاهده پاریس، یک رشته نشست‌هایی با مدیران ارشد اجرایی شرکت‌های انرژی و نیز شرکت‌های بزرگ دیگر درباره توافقنامه آب و هوایی پاریس برگزار شود.

در هر حال گفته می‌شود اکراه ظاهری رئیس جمهور آمریکا در پایبندی به نخستین توافقنامه جهانی الزام‌آور درباره آب و هوا، که به امضای 195 کشور جهان رسیده است، به روشنی خشم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را برانگیخته است.

305/300

کد خبر: 782185

وب گردی

وب گردی