شب نوش‌آفرین انصاری  برگزار می شود

شب نوش‌آفرین انصاری، ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۹ خرداد در کانون زبان فارسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجله بخارا با همکاری چند نهاد علمی و فرهنگی از نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک و کتابدار پیشکسوت تجلیل می‌کند.
در این مراسم که ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۹ خرداد 1396 در محل کانون زبان فارسی برگزار می‌شود، مهدی محقق، ژاله آموزگار، بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی، فریبا افکاری و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.
نوش‌آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایرانی است. او که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود در پاییز ۱۳۱۸ در دهلی نو هندوستان به دنیا آمد. تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد و به ایران بازگشت.
انصاری از اعضای شورای کتاب کودک است. او از اعضای هیأت علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه‌اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیت‌های اوست.
از نوش‌آفرین انصاری تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های تألیفی و ترجمه‌های بسیاری به‌ویژه در حوزه کتابداری و کتابخانه‌های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب‌هایش می‌توان به «تشکیل کتابخانه در روستا»، «مجموعه مقاله‌ها درباره کتاب و کتابداری» و ترجمه «مدخل تاریخ شرق اسلامی» اشاره کرد.
پیش‌تر نیز در برنامه «عصر کتاب» که به همت موسسه خانه کتاب در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، از دکتر نوش‌آفرین انصاری، نویسنده و فعال ادبیات کودکان تجلیل شده بود.
گفتنی است، این مراسم در کانون زبان فارسی، واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲ برگزار می‌شود.

دریافت: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 782223

وب گردی

وب گردی