آغاز به کار ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاحیه ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان واحد کرمان، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این طرح معنوی، از حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد کرمان و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان برای برگزاری این طرح تقدیر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر بابک آل طه گفت: حدود 100 نفر از اساتید در این دوره حضور خواهند داشت و در صورتیکه نتیجه ارزیابی های انجام شده بیانگر استقبال اساتید از این طرح باشد، دوره های آتی طرح ضیافت اندیشه اساتید درسایر واحدهای دانشگاهی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به مقدس بودن هدف برگزاری این دوره ها گفت: رسالت و اهمیت این دوره ها و تصمیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته است نباید فراموش شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: معلمی نقشی وسیع و موثر است و منحصر به آموزش تخصص و علم نیست و برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید نیز در جهت توجه به این موضوع است که اساتید باید انسان هایی آگاه، متخصص، با بینش، فرهیخته، مطلع و تاثیر گذار باشند.

آل طه ادامه داد: علما معتقدند که انسان ها با کتاب خواندن و دیدار با اساتید رشد فکری پیدا می کنند و این موضوع بیانگر نقش والای اساتید است و هرچه اساتید از درایت و بصیرت بالاتری برخوردار باشند قطعا تاثیرگذاری عمیق تری خواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح جایگاه و نقش معلم در زندگی افراد، افزود: همه ما در دوران تحصیل و زندگی تحت تاثیر شخصیت معلمین و اساتید خود بوده ایم و چه بسا معلمینی که باعث تغییر در مسیر و هدف زندگی ما شده اند.

این مقام مسئول حوزه فرهنگ را وسیع تر از حوزه علم دانست و گفت: اگر به جایگاه والای معلم اعتقاد قلبی داشته باشیم تاثیری عمیق تر، جدی تر و مثبت تر در کارمان خواهیم داشت و تاثیرگذاری وسیع تری خواهیم داشت.

آل طه گفت: باید عملکرد، حضور و منش ما تاثیر عمیق فرهنگی داشته باشد تا بتوانیم نسل جوان قانونمند تر و وظیفه شناس تری را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهیم و امیدواریم دستاورد های دوره های طرح ضیافت اندیشه اساتید در تعالی نسل جوان جامعه و دانشجوی ایران اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ششمین دوره طرح ضیافت استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با همکاری حوزه معاوت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلام واحد کرمان و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان وبا حضور حضور اساتید برجسته کشوری در حال برگزاری است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/ انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782297

وب گردی

وب گردی