حضور وزارت بهداشت در بخش«قرآن و سلامت» نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از هشتم خردادماه آغاز به کار می‌کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون سال‌های گذشته حضوری فعال در این نمایشگاه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از هشتم تا بیست و چهارم خردادماه در مصلی امام خمینی(ره) دایر می‌شود و بخش (قرآن و سلامت) به همت مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با معرفی«اقدامات و دستاوردهای مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت» و ارائه«خدمات پزشکی و درمانی» پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وزارت بهداشت در این دوره نمایشگاه درهفت بخش مجزا حضور خواهد داشت که این بخش‌ها شامل، «طب سنتی ایرانی – اسلامی»، «بخش کودک و سلامت»، «کلینیک دیابت و روزه داری»، «کلینیک تغذیه و روزه داری»، «مجمع قرآن وعترت دانشجویان وزارت بهداشت»، «یادمان چهره‌ای قرآنی جامعه پزشکی» و «مشاوره ونشست‌های علمی » است.

غرفه طب سنتی
طب سنتی ایرانی مکتبی است که هدفش نگاهداشت سلامتی در افراد سالم و بازگرداندن سلامتی به افراد بیمار است؛ بر این اساس در این بخش، کتب معتبر طب سنتی به همرا ه مجلات معتبر علمی این رشته به نمایش گذاشته خواهد شد و پزشکان متخصص طب سنتی به طور روزانه، خدمات مشاوره را به مراجعین عرضه می‌کنند. همچنین در این بخش برشور ها و کتابچه‌های طب سنتی در دسترس مراجعین قرار خواهد گرفت.

غرفه کودک و سلامت
با توجه به اهمیت سلامت کودکان و لزوم آموزش والدین در این خصوص، «بخش کودک» از جمله بخش‌هایی است که با حضور روانشناس کودک، فرصتی برای والدین پدید می‌آورد که بر دانش خود در این زمینه بیافزایند و به بهبود سلامت روان کودک خود بیاندیشند.
در این غرفه فضای مفرحی برای فعالیت‌های هنری و خلاقانه کودک ایجاد و و مشاوره تخصصی کودک به خانواده‌های ارائه می‌شود؛ ضمن آنکه محصولاتی به عنوان هدیه در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

کلینیک تغذیه
از آنجا که رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان تفاوت‌های عمده ای با سایر ایام سال دارد و روزه داری بدون توجه به توصیه‌های متخصصین تغذیه، ممکن است آسیب ها و عوارضی برای روزه داران در پی داشته باشد، وزارت بهداشت در این دوره از نمایشگاه با برپایی کلینیک تغذیه و استفاده از متخصصان این حوزه به ارائه مشاوره‌ تخصصی تغذیه ویژه ماه رمضان به مراجعین خواهد پرداخت.

حضور استادان ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارائه خدمات مشاوره تغذیه از نکات قابل توجه این بخش است.

کلینیک دیابت
دیابت شایعترین اختلال متابولیک همراه با افزایش قند خون است و ایران با شیوع بیش از ۸ درصد، جزو مناطقی است که بیشترین میزان شیوع دیابت را در دنیا به خوداختصاص داده است. بنابراین پیشگیری و کنترل این بیماری مزمن وغیرواگیر ضروری به نظر میرسد.
کلینیک دیابت از بخش‌های خاص و ویژه این دوره از نمایشگاه است و در این بخش تست قند خون از مراجعین گرفته خواهد شد و در صورت وجود مشکل متخصصین دیابت به ارایه مشاوره و راهنمایی مراجعین خواهند پرداخت و کتابچه و برشور های تخصصی این حوزه در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت.

مرکز قرآن
مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در کنار سایر فعالیت ها غرفه ای را به معرفی فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت اختصاص داده است و تمامی فعالیت‌های حوزه قرآنی در سه شاخه«تبلیغی و ترویجی»، «آموزشی» و «پژوهشی» این وزارت‌خانه را به آگاهی بازدیدکنندگان و علاقمندان می‌رساند.
در این غرفه فعالیت‌های قرآنی یکسال گذشته این مرکز در سه حوزه ذکر شده به نمایش در خواهد آمد و بازدیدکنندگان با فعالیت های این مرکز آشنا خواهند شد. علاوه بر این در این غرفه مشاوره های تخصصی قرآنی در رشته‌های حفظ ،قرائت و... به مراجعین ارائه می شود.

مجمع قرآن و عترت دانشجویان
مجمع قرآن و عترت دانشجویان وزارت بهداشت به عنوان نماینده دانشجویان قرآنی وزارت بهداشت در غرفه مسقلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و فعالیت‌های قرآنی دانشجویان و دستاوردهای این گروه از جامعه پزشکی را به قرآن‌دوستان معرفی می‌کنند. در کنار معرفی دستاوردهای قرآنی، دانشجویان گروه علوم پزشکی خدمات پزشکی نظیر تست فشار خون، ویزیت رایگان و... را نیز ارائه می‌کنند.

غرفه چهره‌های شاخص قرآنی
با توجه به اینکه تعداد زیادی از پزشکان و اهالی جامعه قرآنی جزء نخبگان و فعالان شاخص جامعه قرآنی هستند و برای پاسداشت فعالیت‌های این گروه بخش ویژه‌ای به نام نخبگان قرانی جامعه پزشکی برپا می شود تا این نخبگان به نحو موثری به جامعه معرفی شوند؛ ضمن اینکه این غرفه هر شب میزبان یکی از این افراد خواهد بود.
انتشار و توزیع برشورهای مختلف در حوزه قرآن و سلامت، انتشار ویژه‌نامه خبری وآموزشی ماه مبارک رمضان، نشست‌های علمی و تخصصی، ضیافت افطار با حضور فعالان قرآنی جامعه پزشکی، برگزاری مسابقات روزانه، اهدای جایزه و... از دیگر فعالیت‌های بخش«قرآن و سلامت» بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 782303

وب گردی

وب گردی