رئوفیان: روحانی در مقابل اعتراضات بایستی خویشتن داری کند

عضو جبهه اعتلای نوین ایران درخصوص اعتراضات به آرای انتخابات ریاست جمهوری و اکنش رئیس جمهور نسبت به این موضوع گفت: روحانی باید خویشتن داری کند.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درخصوص اعتراض های اخیر نسبت به آرای انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: اگر اعتراض ها در مجرای قانون باشد اشکالی ندارد، به هر حال در هر انتخاباتی با چنین پدیده ای مواجه بوده ایم و اتفاق جدیدی نیست.

وی ادامه داد: یک مقدارافراط صورت گرفته و زیاده روی شده است که باید گفت مخدوش جلوه دادن انتخابات و آراء مردم جای گله ونگرانی دارد که البته از جانب روحانی و حامیان وی انتظار خویشتنداری می رود؛همانطورکه روحانی در اولین کنفرانس خبری بعد از اعلام نتایج انتخابات درپاسخ به سئو ال خبرنگاری که پرسید درپی شکایت از اتهامات برخی رقبا شما چه اقدامی خواهید کرد پاسخ داد"بایددیدچه می شود" به نظرمن این پاسخ هو شمندانه ای بود که توقع و انتظار پیگیری شکایت روحانی از رقبارا در برابر اتهامات زده شده به وی در مردم زنده نگه می دارد تا درصورت لزوم ازحق قانونی خود استفاده کند و شکایات و اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کند.

عضو جبهه اعتلای نوین ایران همچنین گفت: در انتخابات 96 مردم با مشارکت بسیار بالا چشم جهانیان را خیره و پیروزی بزرگی را رقم زدند که اقدامی تحسین برانگیز بود و توانستند چنین حماسه ای را خلق کنند؛ درست نیست که باخلق حماسه های بزرگی اینگونه برخورد شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی و کسانی که وی را شایسته این جایگاه دانستند شایسته است تا از طریق قانون تخلفات صورت گرفته را پیگیری کنند.

رئوفیان در خصوص برخی اظهارات پیرامون کاهش و افزایش آرای کاندیداهای رئیس جمهوری بعد از انتخابات، گفت: ما قرار است نسبت به قانون پایبند باشیم، اگر در آرای انتخابات تغییری بخواهد صورت گیرد چه از سمت آقای روحانی و چه از سمت رقبای وی فقط باید بعد از رسیدگی های لازم وزارت کشور باشد.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: این موضوع که در تریبون ها، مصاحبه ها، خطبه ها و جایگاه ها از طریق مراجع غیر ذی ربط و غیررسمی عدد و رقم می دهند عدم توجه و عدم پایبندی به قانون است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 782312

وب گردی

وب گردی