آرزوی کودک بیمار قلبی با واقعیت مجازی برآورده شد

یک پسر بچه 7 ساله مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی در جورجیا با کمک فناوری واقعیت مجازی توانست به آرزوی خود که سفر به فضا بود، دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز، این کودک که "زیدان" نام دارد با بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی و با کمک یک بنیاد غیردولتی موسوم به "آرزو کن"(Make-A-Wish) در آمریکا که رسالت آن برآورده کردن آرزوی کودکانی است که به بیماریهای کشنده مبتلا هستند، موفق شد تا سفر به فضا را تجربه کند.

زیدان که در حال حاضر 7 سال دارد، با یک بیماری مادرزادی قلبی متولد شد و تاکنون چهار عمل قلب باز و 38 "کاتتریزاسیون قلبی"(Cardiac catheterization) را در طول زندگی کوتاه خود تجربه کرده است.

کاتتریزاسیون قلبی فرآیندی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود. در طول کاتتریزاسیون قلبی، لوله‌ای نازک و بلند به نام کاتتر به درون یک شریان یا رگ در کشاله ران، گردن، یا بازو وارد می‌شود و در درون رگ‌های خون به سمت قلب هدایت می‌شود. پزشک با استفاده از این کاتتر می‌تواند تست‌های تشخیصی را به عنوان قسمتی از کاتتریزاسیون قلبی انجام دهد.

با این حال او دارای دیدی مثبت به زندگی، روحیه شاد و علاقه بسیار زیاد به تمام موضوعات مرتبط با فضا است.

به همین خاطر بنیادMake-A-Wish" "در جورجیا با فراهم کردن تمامی شرایط، این پسر کوچک را به یک سفر فضایی دعوت کرده و آرزوی او که سفر به زحل با یک موشک فضایی قرمز بود را با بهره گیری از واقعیت مجازی برآورده کردند.

او در این سفر با استفاده از هدست واقعیت مجازی توانست سفر به فضا و سیاره زحل را تجربه کند.

"واقعیت مجازی"(Virtual Reality )که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شوند عبارتند از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای تعامل داشته باشد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 782333

وب گردی

وب گردی