استراتژی غرب تجزیه کشورهای منطقه است/ بحرین حوزه امنیتی جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجزیه کشورهای منطقه از جمله عراق ،سوریه بخصوص بحرین از اهداف اصلی غرب برای سلطه طلبی ایالات متحده است گفت: بحرین حوزه امنیتی جمهوری اسلامی ایران است و ایران در صورت هرگونه تعدی نسبت به آن بی تفاوت نخواهد بود.

محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص حمله نیروهای آل خلیفه و اقدام اخیر دادگاه بحرین و اعلام حکم محکومیت برای "شیخ عیسی قاسم" رهبر دینی مردم بحرین گفت: ما این اقدام دادگاه ثبحرین را محکوم می کنیم ضمن آنکه دولت بحرین به عنوان یک دولت وابسته و بدون پشتوانه ملت خود است از این رو یک هراس درونی دارد به همین دلیل با هرگونه اعتراض پایه های حکومت خود را متزلزل می بیند.

وی خاطر نشان کرد: بحرین مردم مظلومی دارد و چندین سال است که اعتراضات مسالمت آمیزی در خصوص عملکرد دولت بحرین از سوی مردم صورت گرفته است،علارغم اینکه دولت خودمختار در مقابله با اعتراضات مردمی با اسلحه های نیروهای نظامی سعودی که در اختیار دارد تظاهرات واعتراضات مسالمت آمیز مردم رو به خاک وخون می کشد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: آقای شیخ عیسی قاسم اعلام کرده که ما فقط اعتراضات را مسالمت آمیز به گوش جهانیان می رسانیم اما تا جایی که به نوامیس مان اهانت نشود؛ اما اگر این اتفاق صورت گیرد ساکت نمی مانیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در خیلی از فیلم ها هم مشخص بود عناصر نظامی بحرین به خانم های بی دفاع حمله می کنند و آنها را مورد ضرب وشتم قرار می دادند که این امر موجب اعتراضاتی از سوی مردم شد که در نهایت دستگاه قضایی بحرین در یک حکم ناعادلانه حکم محکومیت برای شیخ عیسی قاسم صادر کرد.

جمالی با تاکید بر اینکه محاکمه شیخ عیسی قاسم معنی خاصی دارد که بیشترین استنباط از یک سو وابستگی و ترس از استکبار انگلیسی ها و آمریکایی ها و از سوی دیگر هراس از انقلاب مردم بحرین است گفت: به نظر میرسد رژیم بحرین بعد ازحضور ترامپ در منطقه که با خوش رقصی مرتجعین منطقه وپرداخت های پولهای کلان به عنوان باج و حق وسکوت به آمریکا دادند بر آن شدند تا پایه های قدرت خود را گسترش دهند که باید تاکید کرد هیچگاه جوشش مردم خاموش نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه رژیم آل خلیفه به عنوان اقلیت به دنبال تغییر بافت جمعیتی بحرین است، عنوان کرد: رژیم آل خلیفه تابعیت آن دسته از افرادی که نیاکان آنها بحرینی بوده اند را سلب می کند و افراد دیگری را جایگزین آنها می کند و این شبیه کاری است که صهیونیست ها در فلسطین برای مشروعیت ظاهری انجام دادند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان تحلیلی که معاون اوباما در خصوص بحرین داشته است تصریح کرد: همیشه تجزیه کشورها بعنوان یک استراتژی از سوی آمریکا پیگیری می شده است و تجزیه کشورهای منطقه از جمله عراق وسوریه بخصوص بحرین از اهداف اصلی غرب برای سلطه طلبی ایالات متحده است.همان طور که در سودان این کار انجام شد و در حال حاضر هم در سوریه وعراق این استراتژی در حال پیگیری است ویکی از مناطقی که به مسائل قومیتی بیشتر دامن می زنند مناطق کرد نشین است.

جمالی تاکید کرد: این موضوع حساسیت زیادی هم از سوی همسایگان و بخصوص خود ترکیه بوجود آورده است اما برای انشقاق در حاکمیت سیاسی وحاکمیت اراضی سوریه روی این موضوع با قدرت کار می کنند تا در نهایت به هدف اصلی خود که تجزیه کشور است دست یابند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم قطعا عواقب منطقه ای و سیاسی سختی در بر خواهد داشت خاطرنشان کرد: ایران نیز این منطقه را حوزه امنیتی خود می داند و در صورت هرگونه تعدی به شخصیت ایشان، نسبت به آن بی تفاوت نخواهد بود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 782396

وب گردی

وب گردی