اوجاقی: اصلا پیش‌بینی کسب 6 مدال طلا را نکرده بودم/ جوانی تیم ما باعث بالا رفتم انگیزه بازیکنان شده بود

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: می‌دانستم تک‌تک ورزشکاران توانایی کسب مدال را دارند اما اینکه پیش‌بینی 6 مدال را کرده باشم اصلا اینطور نبود.

حسین اوجاقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در خصوص موفقیت تیم ملی ووشو ایران در مسابقات کشورهای اسلامی و کسب 6 نشان طلا اظهار داشت: واقعا مسابقات کشورهای اسلامی سطح بالایی داشت و دلیل این موضوع نیز حضور نفرات نایب قهرمان و برنزی مسابقات جهانی و جام جهانی در این رویداد بود. آذربایجانی ها سه نفر از ورزشکارانش قهرمان مسابقات کیک بوکس و MMA بودند و مردم این کشور به خوبی آنها را می شناختند. با وجود اینکه من آنها را در ساندا ندیده بودم اما بسیار ورزشکاران شناخته شده ای در رشته‌های دیگر برای مردم این کشور بودند و با آنها عکس می گرفتند.

وی ادامه داد: ورزشکار 75 کیلوگرم مصر نایب قهرمان جام‌جهانی و جهان در سال‌های 2015 و 2016 بود و علی آی نایب قهرمان جهان و برنز جام جهانی از ترکیه دیگر ورزشکار مطرح این مسابقات بود. همچنین الغیاثی دارنده مدال نقره جام جهانی و برنز جهانی از اردن نیز در این مسابقات حضور پیدا کرده بود که باعث بالا رفتن سطح مسابقات و اهمیت این رویداد شده بود.

سرمربی تیم ملی وشوو تصریح کرد: آذربایجانی ها نیز از میزبانی خود به نفع احسن استفاده کردند و سه فینالیست داشتند. رئیس جمهور این کشور نیز در سالن مسابقات پایانی را تماشا کرد که باعث بالا رفتن حساسیت این مسابقات شده بود . مسابقات کشورهای اسلامی هم از لحاظ نحوه برگزاری و هم از لحاظ سطح فنی سطح بسیار بالایی داشت و مردم آذربایجان نیز استقبال خوبی داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی کسب 6 نشان طلا را می‌کرد، گفت: واقعیت این است که من می‌دانستم تک‌تک ورزشکاران توانایی کسب مدال را دارند اما اینکه پیش‌بینی 6 مدال را کرده باشم اصلا اینطور نبود و خیلی سخت بود من چنین پیش‌بینی داشته باشم. ما نیز به دنبال توقع ایجاد کردن نبودیم و واقعا 3 ، 4 مسابقه خود را با اختلاف بسیار کمی برنده شدیم. شرایط در برخی مواقع به گونه‌ای نیست که ورزشکار از لحاظ روانی آماده پیروزی باشد و در این مسابقات واقعا برخی دیدارها بسیار نزدیک بود.

اوجاقی بادآور شد: این تیم ما نیز استخوان‌بندی تیم سال گذشته حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا بود و اکثر بازیکنان از جوانان به بزرگسالان انتقال پیدا کرده بودند. جوانی تیم ما باعث شد بازیکنان ما انگیزه بسیار بالایی داشته باشند و فعل خواستن برای موفقیت و کسب مدال طلا را به خوبی نیز در این مسابقات پیاده کردند.

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سوال که عملکرد کدام یک از بازیکنان فراتر از انتظار او بود، تصریح کرد: فرود ظفری بازیکنی بود که عملکردی که از خود در مسابقات نشان داد بسیار فراتر از تمرینات بود و یک سر و گردن از عمکردش در تمرینات بالاتر بود و بسیار عالی کار کرد.

وی در خصوص برنامه‌های آینده تیم ملی گفت: ما از چند وقت دیگر انتخابی مسابقات جوانان را برای مسابقات آسیایی کره‌جنوبی برگزار خواهیم کرد . در بزرگسالان نیز ما دو رویداد مسابقات دانشجویان جهان و جهانی روسیه را در پیش داریم که هر کدام ساز و کار انتخابی خود را خواهد داشت . روند انتخابی‌ها چند مرحله خواهد بود و باید به زودی زمان مسابقات درون اردویی را مشخص کنیم. در کنار این رویدادها ما باید در مسابقات کنگ‌فوی چینی در آبان ماه شرکت کنیم و یک تیم از طرف فدراسیون ووشو اعزام خواهد شد.

اوجاقی در پایان خاطر نشان کرد: باید از همکار خودم کیوان شیرآقایی که در اردوهایی تیم ملی بسیار زحمت کشید تشکر کنم و او نقش مهمی در قهرمانی ما داشت. مجموعه مدیرتی فدراسیون نیز پشتیبانی خوبی از اردوها داشتند. یکسری از قهرمانان ما نیز که در مسابقات حضور نداشتند از لحاظ روانی به خوبی بچه‌ها را حمایت کردند و در صفات اجتماعی و همچنین تماس‌های تلفنی خیلی به ما کمک کردند. این حمایت آنها از لحاظ روانی خیلی به بازیکنان ما کمک کرد.

603

کد خبر: 782397

وب گردی

وب گردی