بازدید هیات دانشگاه‌های کره جنوبی از دانشگاه علامه

هیاتی از وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور کره جنوبی در بازدید از دانشگاه‌ علامه طباطبائی با اعضای مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه به گفتگو پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، هیاتی متشکل از مسئولان وزارت علوم و چندین دانشگاه کره جنوبی از جمله معاون بین‌الملل وزارت علوم کره جنوبی، مدیر بین‌الملل دانشگاه سان مون، مدیر اجرائی دانشگاه ملی غونام، مدیر اجرائی دانشگاه کیونگ هی و تعدادی از کارمندان بخش بین‌الملل چندین دانشگاه‌ کره جنوبی ضمن بازدید از دانشگاه علامه طباطبایی با اعضاء مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی به گفتگو پرداختند.

در ابتدای این دیدار حاضرین در جلسه به معرفی زمینه تخصصی فعالیت خود پرداختند، سپس دکتر تیشه‌یار مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبایی پس از معرفی دانشگاه به تشریح فعالیت‌های بین‌المللی انجام گرفته در زمینه جذب دانشجویان خارجی در دوره‌های کوتاه ‌مدت و بلندمدت، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، عضویت و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های علمی با تدریس اساتید خارجی و ... پرداخت.

دکتر تیشه‌یار با اشاره به زمینه همکاری با مراکز آموزش عالی کره جنوبی به عضویت در شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم و برگزاری کنفرانس تخصصی "جاده ابریشم و دیپلماسی ترابری" در راستای اهداف علمی و پژوهشی این شبکه بیان داشت: عقد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه هانکوک و اجرائی‌سازی آن از طریق اعزام متقابل استاد و دانشجو و گشایش خانه فرهنگ کره در تهران توسط سفارت این کشور نشان از وجود اشتراکات فرهنگی و زمینه‌های همکاری مشترک است. در ادامه این دیدار کارشناسان بین‌الملل در خصوص نحوه توسعه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های میهمان از کشور کره جنوبی به مذاکره پرداختند. روندهای قانونی جذب دانشجو، نحوه دعوت از استادان خارجی، فرصت‌های مطالعاتی استادان و دانشجویان، مراحل انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و نحوه اجرای آن و ... از جمله مواردی بود که مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در ادامه دکتر کرمی، عضو هیات علمی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به توافق‌های حاصله میان مراکز صنعتی کره جنوبی و برخی دانشگاه‌های ایران در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی مختلف و نیز تاسیس رشته‌های دانشگاهی مشترک با اعطای مدارک تحصیلی دوگانه افزود: کره جنوبی یکی از کشورهای هدف برای همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ایرانی بوده و امید است طرفین در زمینه گسترش این همکاری‌ها تلاش کنند.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 782423

وب گردی

وب گردی