ماکرون امروز در کاخ ورسای میزبان پوتین است

رئیس‌جمهوری جدید فرانسه امروز (دوشنبه) با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو می‌کند. ماکرون تاکید کرده است مذاکراتی چالشی با رهبر روسیه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدار امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حالی صورت می‌گیرد که تیم ماکرون حین کمپین انتخاباتی رسانه‌های روسیه را به تلاش در نفوذ در روند دموکراتیک متهم کرد.

ماکرون که دو هفته پیش روی کار آمده است، گفت مذاکره با روسیه برای مقابله با شماری از مناقشات بین‌المللی حیاتی است. با این اوصاف، روابط مملو از بی‌اعتمادی است و پاریس و مسکو از دو طرف متضاد در جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کنند و بر سر درگیری اوکراین اختلاف‌نظر دارند.

ماکرون امروز در کاخ ورسای میزبان پوتین است و برای شروع مجدد روابط روسیه – فرانسه تلاش خواهد کرد. رئیس‌جمهوری جوان فرانسه در جمع رسانه‌ها گفت: مذاکره با روسیه ضروری است؛ چرا که شماری از موضوعات بین‌المللی وجود دارند که بدون مذاکره با آنها قابل حل نیستند.

روابط دو کشور حین ریاست جمهوری فرانسوا اولاند به شدت تیره شد و پوتین هم پس از اظهارات جنجالی رئیس‌جمهوری وقت فرانسه آخرین سفر طراحی شده برای اکتبر را کنسل کرد.

اولاند گفته بود تنها برای گفت‌وگو درباره سوریه با پوتین دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 782433

وب گردی

وب گردی