برگزاری همایش « علوم و مهندسی هسته ای» در مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) واحد تهران مرکزی و با همکاری و مشارکت گروه هسته ای آن مجتمع همایشی تحت عنوان « علوم و مهندسی هسته ای » به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور رئیس، معاون، مسئولین، کارکنان و جمعی از استادان و دانشجویان برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، این همایش با حضور: دکتر محمد قنادی مراغه قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، دکتر حمیدرضا عسگری عضوهیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و رئیس سابق کمیته هسته ای شورای عالی امنیت ملی و دکتر حسین قرائتی استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزارشد.

این گزارش حاکی است، دکترمحمد قنادی مراغه قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران در سخنانی به اهمیت علوم هسته ای و تلاشهای محققین در این راه پرداخته و اشاره داشت: که دانشجویان و محققین با تلاش و کوشش خود باعث پیشرفتهای وسیعی در علوم هسته ای خواهند شد.

در ادامه همایش دکتر حمید رضاعسگری از اعضای هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) به بیان فرصتهای موجود در برجام اشاره کرده و بیان داشت: برجام حدودی را برای فعالیتهای هسته ای ایجاد کرده است که محققین باید در تحقیقات خود به آن توجه داشته باشند.

بر اساس این گزارش،دکتر حسین قرائتی از متخصصین فیزیک پزشکی نیز ضمن بیان کاربردهای وسیع علوم هسته ای در پزشکی، اظهار داشت: پیشرفتهای علوم هسته ای در پزشکی با تلاش دانشجویان و محققین کشور امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر برنامه های این همایش می توان به : پخش کلیپ هایی به مناسبت روز آزاد سازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و نیز کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری ، ارائه مقاله برتر توسط سه نفر از دانشجویان برگزیده آن مجتمع و ارائه جوایز به دانشجویان و فعالان ممتاز گروه هسته ای اشاره کرد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیی

کد خبر: 782470

وب گردی

وب گردی