نوسان ۳۶ دلاری نرخ دلار در سال ۹۵

دلار آمریکا از شروع سال جدید تاکنون یکی از با ثبات‌ترین و کم نوسان‌ترین دوره‌های زمانی خود را در یک سال اخیر پشت سر گذاشت به طوری که در این بازه زمانی تنها ۳۶ تومان نوسان قیمت داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، ‌ بررسی روند نرخ دلار از ابتدای امسال تا کنون نشان از ثبات نسبی این ارز دارد به گونه‌ای که دلار از شروع سال جدید تا اوایل خرداد ماه در کانال ۳۷۰۰ تومان در نوسان است. این میزان تغییر و نوسان در این دوره زمانی و در حدود ۷۰ روز گذشته یکی از باثبات‌ترین دوره‌ها در یک سال به حساب می آید.

دلار که در سه ماهه پایانی سال گذشته با روند صعودی مواجه شد و حتی در آستانه ۴۰۰۰ تومان قرار گرفت با نزدیک شدن به آخر سال و بعد از آن در شروع سال جدید از شدت نوسان آن کم شد و به کمتر از ۳۸۰۰ تومان رسید و تا کنون در کانال ۳۷۰۰ تومان باقی مانده است.

دلار آمریکا با قیمت ۳۷۴۸ تومان در نخستین روز فروردین ماه عرضه شد در ادامه فروردین با حرکت صعودی به ۳۷۶۶ تومان رسید. در روزهای بعد به ۳۷۵۳ تومان کاهش یافت بعد از آن در روزهای پایانی با روند صعودی به ۳۷۶۰ تومان رسید و در آخرین روز ماه با حرکت نزولی ۳۷۴۸ تومان در بازار عرضه شد.

اما دلار در روزهای نخست اردیبهشت ماه حرکت خود را با نرخ ۳۷۴۹ تومان آغاز کرد. پس از آن در روزهای بعد به ۳۷۶۰ تومان رسید. در ادامه و در میانه‌های ماه قیمت دلار به ۳۷۷۳ تومان رسید که بالاترین قیمت برای این ارز در اردیبهشت ماه بود.

پس از آن و در ۱۰ روز پایانی ماه حرکت نزولی در کانال ۳۷۰۰ تومان بار دیگر شروع شد و ابتدا به حدود ۳۷۵۰ تومان و در نهایت در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به ۳۷۴۰ تومان رسید که حداقل قیمت دلار در دومین ماه سال جاری بود.

همچنین در سومین ماه سال جاری دلار شیب کاهشی دلار ادامه یافت و به حدود ۳۷۳۷ تومان رسید. در مجموع بررسی نرخ دلار از شروع سال تا کنون نشان می‌دهد که این ارز در این مدت ۳۶ دلار نوسان داشته است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 782536

وب گردی

وب گردی