دفاع وزیر امنیت داخلی آمریکا از تلاش کوشنر برای ارتباط با روسیه

وزیر امنیت داخلی آمریکا از تلاش های داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای ایجاد کانالی غیر رسمی برای ارتباط با روسیه دفاع کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ جان کِلی وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز در پاسخ به سؤالی درباره تلاش های جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد کانالی مخفیانه برای ارتباط با روسیه گفت: از نظر من ایجاد چنین کانالی هم اقدامی عادی است هم اقدامی قابل قبول. ایجاد ارتباط با افراد و به ویژه سازمان هایی که دیدگاه هایی دوستانه درباره آمریکا ندارند اقدام خوبی است. ایجاد کانال های ارتباطی مختلف با دولت ها اقدام بدی نیست.

مجری شبکه ای بی سی نیوز از وزیر امنیت داخلی آمریکا پرسید: آیا می توان از امکانات و تجهیزات داخل سفارت آنها (روس ها) برای ایجاد کانال ارتباطی با آنها استفاده کرد؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ گفت: فکر نمی کنم این موضوع درست باشد اما تنها می توانم بگویم ایجاد هر کانال ارتباطی به ویژه با روسیه اقدام خوبی است. استفاده از امکانات و تجهیزات آنها برای ایجاد کانال ارتباطی با آنها به معنای نوعی مصالحه است.

مجری شبکه ای بی سی نیوز گفت: جرد کوشنر داماد ترامپ زمانی دست به این اقدامات زده بود که هنوز عضوی از دولت نبود و بررسی امنیتی درباره وی انجام نشده بود. وی در حالی دست به این اقدامات زده است که افراد دیگری در دولت مسئولیت این اقدام را برعهده داشتند. همچنین روس ها در آن زمان در انتخابات ما مداخله می کردند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: من نمی دانم که آیا می توان به این موضوع استدلال کرد یا خیر. اما موضوع این است که در دوران انتقالی تلاش برای ایجاد کانال ارتباطی با هر کشوری اقدام خوبی است.

مجری شبکه ای بی سی نیوز گفت: حتی اگر این ارتباط با کشوری مانند روسیه باشد که در انتخابات ما مداخله کرده است؟ چرا افرادی مانند مایکل هیدن رئیس سابق اف بی آی به عنوان یکی از منتقدان دونالد ترامپ و فردی که اطلاعات زیادی درباره این موضوع داشت گفته است به هیچ وجه ایجاد ارتباط با سفیر روسیه در واشنگتن اقدام خوبی نبوده است؟ ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ گفت: اگر اطلاعاتی در اختیار دولت قرار می گیرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد من از این موضوع انتقاد نمی کنم. فکر می کنم این موضوع بدی نیست. این اطلاعات از نظر قابل اعتماد بودن مورد توجه قرار می گیرد اما از دیدگاه من ایجاد این خطوط و کانال های ارتباطی اقدام مثبتی است. این کانال ارتباطی با روسیه هم به ما کمک کرده است که اقدامات خاصی را انجام دهیم. در نهایت داشتن خطوط و کانال های ارتباطی چیز بدی نیست.

مجری شبکه ای بی سی نیوز در ادامه گفت: بعد از انفجار اخیر در منچستر انگلیس شما گفتید که باید انتظار حملات مشابه بیشتری را داشته باشیم، وزارت امنیت داخلی این موضوعات را از نزدیک پیگیری می کند اما برای محافظت از چنین تجمعاتی در برابر حملات چه اقداماتی می توان انجام داد؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ گفت: مردم باید هوشیار باشند. من در طول صد و سی روز که این مسئولیت را برعهده گرفته ام سه بار به همتای انگلیسی خودم به علت وقوع چنین حوادث و حملات تروریستی تسلیت گفته ام. این حملات قابل توقف نیستند و عوامل اجرای این حملات در آن جا حضور دارند و هر روز تلاش می کنند که به ما آسیب بزنند اما خبر خوب برای کشور ما این است که با حملات تروریستی خارجی مانند حمله یازده سپتامبر مواجه نیستیم که ناشی از کارآمدی نیروهای نظامی ما در خارج و سیا و آژانس امنیت داخلی و نیروهای انتظامی داخلی و اف بی آی است. اما این حملات و تهدیدها همچنان ادامه دارند و عوامل اجرای این حملات هر روز تلاش می کنند به ما آسیب بزنند.

مجری شبکه ای بی سی نیوز گفت: شما این هفته گفتید اگر مردم درباره اینکه تروریسم چیست اطلاعاتی داشته باشند آنها از خانه های شان بیرون نخواهند رفت. این صحبت های شما بسیار ترس آور هستند. آیا وضع بسیار بد شده است؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: من نگفتم وضع خراب شده است. از عبارتی مشابه برای توصیف وضع استفاده کردم. مردان و زنان بسیاری هر روز از ما مراقبت می کنند. بخش عمده ای از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی ما همیشه بیدار هستند. ما هم نمی خوابیم.

وی گفت: اکنون ما به شدت درباره بخش هواپیمایی نگران هستیم. تجهیزات و امکاناتی که ما در فرودگاه ها داریم با استفاده از آنها نمی توان همه چیز و از جمله محموله های مسافران را به طور کامل بررسی کرد. ما همکاری های نزدیکی در این خصوص با کشورهای اروپایی و کشورهای خاور میانه و کشورهای آسیایی داریم.

مجری شبکه ای بی سی نیوز گفت: در پی انتشار اطلاعاتی درباره مواد منفجره مورد استفاده در حمله منچستر و همچنین انتشار اطلاعاتی درباره عامل این حملات، انگلیس اخیرا تبادل اطلاعات را با ما قطع کرد. واکنش شما به این موضوع چیست؟

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: درز اطلاعات این حادثه در رسانه های آمریکایی قابل قبول نیست.

300/300

کد خبر: 782537

وب گردی

وب گردی