انتقاد نانسی پلوسی از سخنان تند ترامپ خطاب به اعضای ناتو

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ناتوانی ترامپ در اثبات پایبندی آمریکا به تعهد ناتو در دفاع متقابل، فقط شرم آور نیست بلکه خطرناک است.

به گزارش ایسکانیوز،نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از سخنان تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته خطاب به متحدان ناتو به علت نپرداختن سهم دفاعی عادلانه خود، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه از وی به شدت انتقاد کرد.

وی در بیانیه ای نوشت: «سخنان بی ادبانه و تکبر آمیز ترامپ خطاب به رهبران ناتو بی احترامی به نزدیک ترین متحدان ما و بی حرمتی به پیمان دفاعی مشترکی بود که ضامن امنیت جهانی به مدت تقریبا هفت دهه بوده است.»

پلوسی افزود: «ناتوانی وی در اثبات پایبندی آمریکا به تعهد ناتو در دفاع متقابل، فقط شرم آور نیست بلکه خطرناک است. ترامپ با نشان دادن بی توجهی خود به ماده پنج، به روسیه در تجاوزات خود جسارت می دهد.»

وی سخنان رئیس جمهور آمریکا را «توهین آمیز» خواند و از اولین سفر ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت این سفر نه روزه، دستاورد بسیار کمی داشته است.

پلوسی در این بیانیه گفت: «سخنان توهین آمیز رئیس جمهور پایان مناسبی برای سفری بود که در کنار روابط تیره و گام های اشتباه دیپلماتیک، دستاورد اندکی داشت.»

306/300

کد خبر: 782599

وب گردی

وب گردی