«دزدان دریایی کارائیب» در هفته اول اکران بیش از 300 میلیون دلار فروخت

پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» در اولین هفته اکران به فروش جهانی بیش از 300 میلیون دلار دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، «دزدان دریایی کارائیب: مرد مرده قصه نمی‌گوید» در اولین هفته اکران خود موفق به فروش بیش از ۲۷۰ مییلون دلار در گیشه بین‌الملل شد و با احتساب حداقل ۶۰ میلیون دلاری که با اکران در آمریکا فروخته، فروش جهانی و آغازین بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.

این فیلم تنها در کشور چین به فروش آغازین ۶۷.۸ میلیون دلار رسیده است و همچنین با ۱۸.۱ میلیون دلار رکورد فروش آغازین در سینماهای روسیه را از آن خود کرد.

کره جنوبی با ۱۱.۶ میلیون دلار، فرانسه (۹.۳ میلیون دلار) و آلمان (۸.۴ میلیون دلار) دیگر بازارهای موفق این فیلم ماجراجویانه و اکشن در هفته نخست اکران بودند.

در فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مرد مرده قصه نمی‌گوید»، «جانی دپ» برای پنجمین بار در نقش «کاپیتان اسپارو» بازی کرده و دیگر بازیگران این فیلم شامل «جفری راش»، «اورلاندو بلوم» و همچنین «خاویر باردم» در نقش اصلی شخصیت شرور می‌شوند.

کارگردانی این فیلم را «یواخیم رونینگ» و «اسپن سندبرگ» فیلمسازان نروژی بر عهده دارند که بیشتر برای ساخت فیلم نامزد اسکار «کان-تیکی» شناخته شده‌اند.

سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» تاکنون به فروش جهانی ۳.۷ میلیارد دلار دست یافته است و کمپانی دیزنی برای قسمت پنجم این فیلم ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

اما فیلم «سرنوشت خشمگین»، هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع وخشن» نیز توانست فروش خارجی خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد، تا ششمین فیلم تاریخ سینما نام گیرد که توانسته به فروش خارجی میلیارد دلاری دست یابد. فروش جهانی این فیلم هم‌اکنون ۱.۲۲۳ میلیارد دلار است.

فیلم «دیو و دلبر» محصول دیزنی نیز در ادامه اکران موفق خود، فروش جهانی خود را از مرز ۷۸۳ میلیون دلار عبور داد که ۵۰۰ میلیون دلار آن از محل سینماهای آمریکا حاصل شده است.

فیلم «نگهبانان کهکشان ۲» دیگر محصول کمپانی دیزنی نیز از فروش قسمت اول این فیلم پیشی گرفت.

منبع: ایسنا
دریافت و انتشار: رضایی
501501

کد خبر: 782627

وب گردی

وب گردی