افراد شاد، هرگز این کارها را نمی کنند

شاد بودن، یک انتخاب است و همه ما می توانیم آن را داشته باشیم. اما چگونه می توانیم شاد بودن را بیاموزیم؟ مسلما نگاهی به زندگی افراد شاد می تواند سرنخ هایی به دستمان بدهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، کارهایی هست که چنین افرادی هرگز انجام نمی دهند، بیایید مروری داشته باشیم بر این موارد:

1- مقایسه کردن خود با دیگران

برنه براون جمله بسیار زیبایی دارد: مقایسه، شادی را می کشد. در مسیر خود بمانید.

وقتی به این هیولا بها می دهیم در واقع نارضایتی خود را تضمین کرده ایم. مطمئنا این طبیعی است که نسبت به زندگی دیگران کنجکاو شویم، اما گاهی ممکن است این حس ساده به مرور تبدیل به وسواس شود. مقایسه باعث شکل گرفتن خشم و قربانی شدن ذهن می شود.

اعتیاد به مقایسه، درست مانند دیگر اعتیادها مخرب است: اما ما توانش را داریم که با کنترل سرنوشت خود جلوی این عادت را بگیریم. عاشق موهبت ها، معایب و تجربیات خود شوید. دلیلی وجود دارد که فقط یکی از شما در این دنیا هست. تنها کسی که هر روز باید تلاش کنید، بهتر از او شوید خودتان هستید.

2- پافشاری روی احساس پشیمانی

اینکه تجربیات گذشته خود را دوباره به یاد بیاوریم و از آنها درس بگیریم کاری سالم و طبیعی است. گاهی لازم است از برخی تصمیماتی که توسط خودتان گرفته شده، ابراز پشیمانی کنید، چون نتیجه اش آنچه می خواستید نشده است. سعی کنید از این حس پشیمانی درس بگیرید و سپس دوباره به حرکت درآیید. اگر این کار را نکنید، خودتان را اسیر یک تلخی کرده اید. من زمان زیادی را صرف پشیمانی درباره چیزهایی کردم که دیگر نمی توانستم تغییر دهم و انواع سناریو ” ای کاش ” در ذهنم تصور می کردم. گذشته شما را به اینجا آورده، پس نسبت به اشتباهاتی که انجام دادید و اجازه دادند شخصیت فعلی تان شکل بگیرد سپاسگذار باشید.

3- نپذیرفتن خودِ واقعیشان

هیچ چیز الهام بخش تر از دیدن افرادی نیست که از صمیم قلب خود را پذیرفته و در آغوش گرفته اند. شادی واقعی تنها زمانی به دست می آید که در مسیر آنچه ذهن، بدن و روحمان می خواهد گام برداریم. من بیشتر دوران نوجوانی و جوانیم را به تنفر از هرچه درباره خودم بود گذراندم و سعی کردم خودم را بر این اساس تغییر دهم. در واقع به کلی فراموش کرده بودم که شاد بودن یعنی چه. تنها زمانی متوجه این احساس شدم و آن را درک کردم که یاد گرفتم خودم را بپذیرم.

4- آوردن ناراحتی های بی مورد به زندگی

تا زمانی که ما انسان ها درگیر ارتباط های انسانی مان باشیم، سطوحی از ناراحتی را نیز تجربه خواهیم کرد. چیزی که باید خود را از آن دور کنید درگیر شدن در روابطی است که پیوسته غم و اندوه و خستگی برایتان به همراه دارند و در کل مسموم هستند و هیچ گونه بهبود، حمایت و انرژی بخشی در خود ندارند. همین که به خودتان اجازه اهمیت دادن به کسی را دادید حذف کردن آن شخص دیگر برایتان دشوار خواهد بود. یک گام به عقب بردارید و مشخص کنید آیا این رابطه برایتان شادی می آورد و یا قرار است پیوسته از حس شادیتان کم کند. اگر در آن شادی ندیدید، بهتر است مدتی از آن دوری کنید. اگر متوجه شدید واقعا دلتان برای برخی از عناصر آن رابطه تنگ شده است سعی کنید آرام آرام برش گردانید تا ببینید می توانید این رابطه را مجدد به روشی مثبت بازسازی کنید یا خیر.

5- فراموش کردن اینکه شادی کاری درونی است.

مهم نیست که چقدر پول در حساب بانکی مان داریم یا بعد از اسممان چه عنوانی می آید. دستاوردها و رفاه خارجی خوب و دوست داشتنی است، اما اگر اجازه دهید شادی تان بسته به چیزهای خارجی باشد کل زندگی تان را صرف چیزی بیهوده کرده اید. شروع و پایان شادی از درون شکل می گیرید.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 782630

وب گردی

وب گردی