روایت خبرنگار راشاتودی ازنشست وزاری خارجه ودفاع دو کشور روسیه ومصر درقاهره

ماریا فینوشینا، خبرنگار ارشد شبکه خبری روسی 'راشاتودی' درصفحه شخصی خود درتوییتر روایت دقیقی ازحضور 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه در قاهره و نشست وزاری خارجه و دفاع دو کشور روسیه و مصر در این شهر ، ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فینوشینا که به همراه وزیر خارجه روسیه به قاهره سفر کرده است، ظهر امروز در توییتر خود با اشاره به حضور 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه در قاهره نوشت: وزاری خارجه و دفاع دو کشور روسیه و مصر در ملاقات های خود درروسیه، بر مبارزه با تروریسم در عرصه منطقه ای و مسائل مهم بین المللی بحث و گفت و گو کردند.
این خبرنگار روسی تصاویری متفاوت از محل نشست وزاری خارجه و دفاع دو کشور روسیه و مصر در این شهر، در توییتر خود منتشر کرد که مورد توجه کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفت.
بر اساس گزارش های منتشره، دور جدیدی از رایزنی‌ها میان مصر و روسیه امروز در قاهره در قالب نشست 2+2 بین وزرای خارجه و دفاع دو کشور آغاز می شود و موضوع آن روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.
'احمد ابوزید' سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مذاکرات همچنین به بررسی راه‌های ارتقا روابط دوجانبه متمرکز است وهیات‌های دو کشور دیدگاه‌هایشان درباره پرونده‌ها و بحران‌های سوریه، لیبی، یمن، عراق اعلام خواهند کرد.
وی افزود: مسئولان دو کشور طی این مذاکرات به بررسی پرونده تروریسم در راستای حوادث تروریستی اخیر مصر و نیز کشورهای اروپایی که اخیرا شاهد آن بودند، می‌پردازند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 782694

وب گردی

وب گردی