رونمایی "نابرابری ملت ها" در نشر هنوز

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب "نابرابری ملت ها" نوشته کامر دارون عجم اغلو و جمیزآلن رابینسون با حضور مترجم اثر حمیدرضا خطیبی در انتشارات هنوز روز چهارشنبه 10 خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، جشن امضا و رونمایی کتاب "نابرابری ملت ها" اثر کامر دارون عجم اغلو و جمیزآلن رابینسون با حضور مترجم اثر حمیدرضا خطیبی در کتابفروشی نشر هنوز چهارشنبه 10 خردادماه ماه 20:30 برگزار می شود.

دو نویسنده سرشناس این کتاب که غول های سنگین وزنی در حیطه مطالعات انسانی محسوب می شوند، با ارائه نظریه ای در حیطه نهادها، می کوشند دیدگاهی کارآمد و قابل تعمیم برای تمام جوامع بشری، از دوره پارینه سنگی تا جوامع مدرن امروزی، فارغ از موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی، ریشه های قومی و وابستگی های مذهبی، به دست بدهند.

در کتاب به کرات به "پایین دست صحرای افریقا"، "پایین دست صحرا"، "مناطق جنوب صحرای افریقا" و "افریقای سیاه" اشاره شده است. ساحل مدیترانه و صحرای بزرگ افریقا که عمدتا مسلمان نشین و بخشی از جهان عرب محسوب می شود و جوامع منطقه جنوب صحرا که ساکنانش سیاه پوست با فرهنگ هایی متفاوت با شمال قاره اند. "افریقای سیاه"، "جنوب صحرا" و "پایین دست صحرای افریقا" در اشاره به این مورد اخر به کار رفته است.

حمیدرضا خطیبی مترجم اثر متولد سال 1350 شهر شاهرود است وی ابتدا فعالیت خود را به عنوان روزنامه نگار از ساعل 1376 به عنوان گزارشگر و ویراستار شروع می کند و از سال 1390 فعالیت خود را به عنوان روزنامه نگار و مترجم آزاد برای رسانه هایی مثل سایت سیاست ما، نسخه انگلیسی وب سایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و چند سایت و نشریه دیگر همزمان ترجمه پایان نامه های مقاطع فوق لیسانس عمدتا در حیطه روزنامه نگاری و ارتباطات را در مجموع ترجمه بیش از ده هزار مقاله و رسانه ای شامل اخبار، گزارش های خبری، گزارش ویژه، سرمقاله و در کارنامه کاری خود دارد.

خبرنگار: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 782696

وب گردی

وب گردی