اجرای دو طرح جدید پتروشیمی با مشارکت سه شرکت اروپایی/قرارداد با شل بزودی نهایی می شود

یک مسئول صنعت پتروشیمی از مذاکره با سه شرکت اروپایی برای احداث واحدهای جدید پتروشیمی خبر داد و گفت: قرارداد مهندسی با شل در هفته های آتی نهایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رحیم شریف موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با اشاره به برنامه ریزی شرکت پتروشیمی مارون برای اجرای دو طرح جدید از جمله طرح «اتیلن اکساید»، گفت: برای بخش مهندسی این دو طرح با شرکت‌های شل هلند و دو شرکت ایتالیایی از جمله «تکنی مونت» مذاکره داشتیم که در مرحله عقد قرارداد هستیم.
وی افزود: احتمال دارد این قرارداد مهندسی با شل در هفته های آتی نهایی شود و شاهد آغاز کار برای طرح های جدید شرکت پتروشیمی مارون باشیم.
پیش از این، ﺣﺴﯿﻦ ﻋﻠﯿﻤﺮﺍﺩ ﻣﺪﯾﺮ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ از مذاکره با یک شرکت معروف اروپایی با هدف انتقال تکنولوژی خبر داده و گفته بود: این توافقنامه که حاصل مذاکرات پس از برجام است، به زودی امضا می شود.
ﻣﺪﯾﺮ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ افزوده بود: توافق نامه با شرکت اروپایی در زمینه مشارکت در ایجاد لایسنس مشترک در پروژه های داخلی کشور است که اکنون متقاضیان زیادی دارد.
به گفته وی، این توافقنامه حاصل مذاکرات پس از برجام است و خوشبختانه با پایان انتخابات آرام ریاست جمهوری؛ به زودی به امضاء طرفین می رسد.
ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران اکنون حدود 62 میلیون تن در سال است که با افتتاح هفت طرح جدید به 72میلیون تن افزایش می یابد.
قرار است ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 120 میلیون تن افزایش یابد که تحقق آن به 50 تا 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
با توجه به محدودیت منابع داخلی، بخش عمده هزینه لازم برای احداث و بروزآوری واحدهای پتروشیمی باید از سرمایه گذاری خارجی جذب شود.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 782704

وب گردی

وب گردی