کتاب «نماد در فرش های شرقی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به چاپ رسید

کتاب «نماد در فرش های شرقی» ترجمه سیدعلی مجابی و مهرناز بزرگی زاده، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی مجابی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درخصوص مباحث کتاب فوق گفت: این کتاب که پیش از این به عنوان یک منبع انگلیسی مورد استفاده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته فرش قرار می گرفت، به نمادهای فرش به ویژه فرش های شرقی (چین، هند، تبت، مراکش و...) می پردازد.

مجابی اظهار داشت: از آنجا که استفاده از منابع انگلیسی برای دانشجویان با دشواری های همراه است، بر آن شدیم تا این کتاب را که دارای مباحث نمادشناسی فراوانی بود، با همکاری مهرناز بزرگی زاده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته فرش، به فارسی ترجمه و در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی های مبحث نمادشناسی در فرش، به ناچار از منابع دیگر نیز استفاده کرده و دیدگاه های دیگر نویسندگان نیز در کتاب «نماد در فرش های شرقی» گنجانده شد و به صورت گردآوری مستقل از منابع دیگر و بدون دستکاری متون اصلی، نمایه هایی به کتاب فوق اضافه شد.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه هدف ما تسهیل مطالعه برای دانشجویان بوده است، تاکید کرد: یکی از موارد رعایت شده در کتاب فوق این بود که فهرست کتاب تغییری نکرد تا دانشجویان با کلمات معادل انگلیسی نمادها نیز آشنایی پیدا کنند.

شایان ذکر است دکتر سیدعلی مجابی استادیار دانشکده هنر، معماری و مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، تاکنون چهار کتاب تألیف و ترجمه کرده است.

کد خبر: 782717

وب گردی

وب گردی