برگزاری «روز ایران» در دمشق

رایزنی فرهنگی ایران با همکاری انجمن ادبی و فرهنگی مردم‌نهاد «ملتقی یا مال الشام» سوریه، برنامه فرهنگی «روز ایران» را در دمشق برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر ایران در سوریه در این مراسم به نقش دو کشور در پایه‌ریزی تمدن افتخارآمیز قبل از اسلام و مشارکت در اغنای تمدن اسلامی و همچنین قرائت انسان‌دوستانه و رحمانی از اسلام پرداخت و گفت: ما فرزندان یک امت هستیم که از زمان‌های دیرین تاریخ مشترکی داشته و تمدن بشری را بنیان نهادیم.
ترکا بادی افزود: ما ملت روی خاکی زندگی کردیم که روحیه محبت و برادری را در درون خودمان شکوفا کرده، و دست در دست هم داده و فرهنگ و تمدن خود را پی افکندیم، شعر را با هم سرودیم و ادبیات و اندیشه را تدوین کردیم و در صحنه زندگی با هم حضور پیدا نمودیم تا هر کدام نقش خود را بازی کنیم.
سفیر ایران در سوریه در بخشی دیگر از سخنان خود به آمیختگی دو فرهنگ عربی و ایرانی اشاره و بر جدایی ناپذیری این دو تأکید کرد.
وی از هنرمندان و شاعران سوری خواست تا پیرامون آنچه در این چند سال اخیر اتفاق افتاده است، کار هنری و ادبی خلق کنند.
در ادامه این مراسم احمد کنعان، مدیر فعالیت‌های انجمن «ملتقی یا مال الشام» و نویسنده سوری، ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری این انجمن با رایزنی فرهنگی ایران، درخواست کرد که این برنامه هر سال به صورت دوره‌ای برگزار شود تا مشترکات دو ملت و دو تمدن ایرانی و سوری را منعکس کند.
در ادامه نیز نمایشگاه فرهنگی هنری ایران مشتمل بر گزیده آثار هنری صنایع دستی، کتاب‌های شعر و ادبیات و هنر و تابلوهای خوشنویسی و نگارگری و تصاویر آثار باستانی و مناطق گردشگری ایران افتتاح شد..
جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، هنرمندان و ادبای سوریه از جمله احمد الحسن، وزیر اسبق اطلاع‌رسانی و سفیر سابق سوریه در ایران، علاءالدین کوکش، کارگردان طوری، عبدالوهاب ابوصالح، مدیر مرکز پژوهشی باسل، عبدالرحمن ابوالقاسم و اسکندر عزیز، دو بازیگر پیشکسوت سوری، حسن حناوی، مدیر تولید تلویزیون سوریه و جمعی از خانواده‌های ایرانی و همچنین نمایندگان رسانه‌های ایرانی و سوری در این مراسم حضور داشتند.
دریافت: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 782718

وب گردی

وب گردی