ترکیه خودروساز می‌شود

با توجه به صحبت‌های وزیر صنعت ترکیه در سال 2019 میلادی ترکیه صاحب اولین خودروی ملی خود شده و این کشور مونتاژ کار به خودروساز تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، ترکیه در زمینه تولید خودرو همیشه به عنوان یک کشور مونتاژ کار به شمار می‌رود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این حوزه، ترکیه از مدت‌ها پیش تکلیف خود در صنعت جهانی خودرو را مشخص و خود را به عنوان کشوری مونتاژ کار معرفی کرده است.

اما حال جهان شاهد تمایلات این کشور به ساخت خودروی ملی یا به عبارت بهتر برند ملی است چرا که آخرین اخبار از صنعت خودرو ترکیه از تولید خودروی ملی و ورود آن در سال 2019 میلادی به بازار این کشور حکایت دارد.

فاروک ازلو وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه با اشاره به پیشرفت‌های ترکیه در زمینه تولید و مونتاز خودرو و تبدیل شدن به کشوری سطح اول در صنعت خودرو، از تنها کاستی این صنعت در ترکیه یعنی نبود تولیدات ملی سخن به میان آورد و در انتها نیز از ورود نخستین خودروی ملی ترکیه در سال 2019 میلادی به بازار خودرو این کشور خبر داد.

همچنین وزیر صنعت ترکیه به طور اختصاصی مژده تحقق این امر را به رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان داد. دلیل اشاره مستقیم وزیر صنعت ترکیه به اردوغان نیز سخنان چند سال پیش اردوغان در ارتباط با کمبود خودروی ملی در صنعت این کشور است . چرا که روی این سخن اردوغان که «به دنبال یک جوان مرد هستم که بتواند پروژه تولید خودرو ملی را عملی کند»، وزیر صنعت ترکیه بود و حال شاهد به ثمر نشستن تلنگر رئیس جمهور ترکیه و تحقق پروژه خودروی ملی ترکیه در سال‌های آینده هستیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 782808

وب گردی

وب گردی