لوپن با پوتین دیدار می کند؟

یک مقام ارشد حزب جبهه ملی فرانسه اعلام کرد، مارین لوپن برنامه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه و یا مشاوران او حین سفر به پاریس ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه پیش از دیدار ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری روسیه و فرانسه در کاخ ورسای در پیامی توئیتری نوشت: "از حضور پوتین در فرانسه بسیار خشنودم. روابط ما باید عادی شود."

لوپن ماه مارس زمانی که هنوز در کمپین ریاست جمهوری فرانسه حضور داشت، با پوتین در مسکو دیدار کرد اما نهایتا در انتخابات مقابل ماکرون شکست خورد.

دبیرکل حزب جبهه ملی فرانسه دوشنبه گفت: قطعا تماس لوپن با روس‌ها ادامه دارد و اصلا دلیلی ندارد که این تماس‌ها نخواهد در بلند مدت ادامه پیدا کند. با این حال، چنین تماس‌هایی کلا با ارتباطات دیپلماتیک ماکرون و دولتش تفاوت دارد.

او افزود: ضرورت دارد که دیگر روسیه را یک دشمن در نظر نگیریم؛ این کشوری است که فرانسه روابط بسیار مستحکمی با آن داشته که به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد.

رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترک با ماکرون گفت: دلیلی نداشت که از دیدار با لوپن امتناع کند چرا که او پیشتر هم به مسکو سفر کرده بود و همواره برای بهبود روابط کمک کرده است. با این حال میزبان بودن برای این ناسیونالیست فرانسوی در کرملین بدین معنا نیست که ما می‌خواستیم در نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دخالت کنیم.

306/300

کد خبر: 782843

وب گردی

وب گردی