برگزاری همایش «موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی» در سما سیاهکل

آموزشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به منظور اهمیت کار و اشتغال در جامعه و تشویق دانشجویان به امر کارآفرینی و اشتغال تولید محور اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی» کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و کارکنان برگزار شد، صادق رفیعی پور مدرس و مشاور در امر کسب و کار ، سخنانی پیرامون کار و اشتغال تولید محور بیان کرد.

رفیعی پور در ادامه سخنانش ابتدا به تعریف کار و اشتغال پرداخت و عنوان کرد :«با توجه به اینکه جهان به شدت در حال صنعتی شدن است و بخش خصوصی حرف اول را می زند و مبنای کار خصوصی بر مشتری مداری استوار است، پس باید دارای فکر برتر بود و با شناخت اوضاع محیطی به اشتغال پایدار اندیشید و افراد موفقی در جامعه بود».

این کارآفرین برتر در سخنانش به بیان آسیب شناسی وضعیت کار اشاره کرد و مهم ترین مشکل بیکاری را «نداشتن انگیزه» در جوان عنوان کرد و خاطرنشان کرد:« باید به جای تمرکز بر روی مشکلات به فرصت های پیش رو اندیشید».

وی دانشگاه را بهترین مکان برای تبیین اشتغال دانست و افزود :«دانشگاه بهترین نهادی است که می توان در آنجا برای اشتغال فرهنگ سازی کرد ، زیرا نگاهی که امروز جامعه ما به مقوله کار و اشتغال دارد نگاهی سنتی و کهنه است و دانشگاه در تغییر این نگاه باید نقش اساسی داشته باشد و مبلغ اشتغال کارآفرین تولید محور باشد».

در پایان این همایش پرسش و پاسخ برگزار شد و به سوالات متعدد دانشجویان پیرامون کار و موفقیت پاسخ داده شد.

کد خبر: 782852

وب گردی

وب گردی