تظاهرکنندگان در آنکارا دولت ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کردند

تظاهرکنندگان در آنکارا، دولت ترکیه را به حمایت از گروه های تروریستی در کشورهای همسایه متهم کردند.

به گزارش ایسکانیوز،تلویزیون العالم گزارش داد مخالفان دولت ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست های داخلی و خارجی دولت تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در آنکارا از ادامه اعمال شرایط فوق العاده در ترکیه که دولت از آن به عنوان بهانه ای برای سرکوب مخالفان استفاده می کند، انتقاد کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین دولت بینعالی ییلدریم را به اتخاذ سیاست خصمانه ضد کشورهای همسایه و حمایت از گروه های مسلح تروریست در این کشورها متهم کردند.

احزاب مخالف، موسسات مردم نهاد، خبرنگاران، دانشگاهیان و فعالان حقوقی در این تظاهرات در محکومیت سیاست های داخلی و خارجی دولت شرکت داشتند. تظاهرکنندگان تاکید کردند سیاست های دولت ترکیه به حد ورشکستگی رسیده است.

یکی از تظاهرکنندگان به العالم گفت:«شهروندان در ترکیه از جنبه های مختلف زندگی خود زیر فشار دولت حزب عدالت و توسعه قرار دارند. کشور شاهد بازداشت های دسته جمعی است. از نظر اقتصادی هم افزایش قیمت ها، زندگی را دشوار کرده است.»

دیگر شهروند ترکیه ای گفت:«احزاب و گروه های مختلف مخالف دولت در این تظاهرات شرکت کرده اند تا سیاست های اشتباه حزب عدالت و توسعه را در داخل و خارجی محکوم کنند. این سیاست ها باعث ویرانی برای ترکیه در سطوح مختلف شده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: تظاهرکنندگان تاکید کردند ادامه حالت فوق العاده در ترکیه غیرقانونی است و به منافع ترکیه آسیب می رساند و از آن به عنوان بهانه ای برای سرکوب مخالفان دولت استفاده می شود. زندان های ترکیه پر از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی است و این شرایط، عضویت آن در اتحادیه اروپا را غیرممکن کرده است. تظاهرکنندگان تاکید کردند دولت به این علت موضع تهاجمی در برابر مخالفان اتخاذ کرده است که در حال فروپاشی است و بدون تحمیل حالت فوق العاده، نمی تواند کشور را کنترل کند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت:«از سران دولت برای تامین منافع ترکیه و نه اهداف شخصی شان تلاش می کردند، این شرایط ایجاد نمی شد. متاسفانه دولت حزب عدالت و توسعه، سیاست های خطرناکی در خاورمیانه دارد.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: شهروندان ترکیه ای تاکید کردند سیاست های دولت این کشور در صحنه خارجی ورشکسته است و سال ها حمایت از گروه های تروریستی مسلح در کشورهای همسایه هیچ سودی برای آنکارا نداشت.

تظاهرکنندگان تاکید کردند حل این شرایط، بازنگری در سیاست های خصمانه و همکاری مشترک با دولت های قانونی این کشورها و در راس آنها سوریه است. مردم ترکیه از هر فرصتی برای اعلام مخالفت با سیاست های داخلی و خارجی دولت از جمله محدود کردن آزادی های عمومی و نقض حقوق مردم، استفاده می کنند.

306/300

کد خبر: 782876

وب گردی

وب گردی