در شرکت های دانش بنیان مهارت گرایی از مدرک گرایی مهم تر است

مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد نیروی انسانی یکی از مهم ترین عامل های موفقیت شرکت های دانش بنیان خواند و تاکید کرد، در شرکت های دانش بنیان مهارت گرایی از مدرک گرایی مهم تر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا جوادپور با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینۀ ساخت و تعمیر قطعات نیروگاهی و صنعتی از سال 1389 تاکنون، گفت: هر سال استراتژی شرکت متناسب با شرایط و موقعیت تدوین می‌شود که در سال جاری براساس این استراتژی، توانسته‌ایم نمونه‌های باکیفیت استاندارد و با قیمت قابل رقابت را تولید و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

او ادامه داد: برهمین اساس نیز بزرگترین چشم‌انداز و برنامه شرکت در سال جدید، حضور در بازارهای بین‌المللی است چرا که در حال حاضر این شرکت آمادگی دارد تا محصولات خود را بر اساس استانداردهای روز دنیا به بازار کشورهای آمریکا و آلمان ارائه کند.

جوادپور تولید شیرهای کنترلی را یکی از محصولات با تقاضای بالا در خاورمیانه که در نیروگاه‌های هسته‌ای و صنایع نظامی کاربرد دارد خواند و گفت: برای بومی کردن دانش تولید این شیرها، با شرکت کره‌ای وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم در آینده بتوانیم این محصول را نیز تولید کنیم .

او نیروی انسانی را از مهم‌ترین عامل در موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت دانست و گفت: شرکت‌ها باید بتوانند خلاقیت نیروی انسانی را افزایش و در جهت رشد و ارتقای دانش آن‌ها گام بردارند .

مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد با بیان این که در شرکت مذکور مهارت‌گرایی بر مدرک‌گرایی اهمیت بیشتری دارد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای شاغل در شرکت و استخدام نخبگان، ترکیبی از تجربه، خلاقیت و تلاش را در شرکت گردهم آورده است .

جوادپور درباره عملکرد پارک علم و فناوری یزد عنوان کرد: پارک نهادی است که بر اساس قوانین وزارت علوم اداره می‌شود و این قوانین منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در عملکرد آن می‌شود اما با این وجود، پارک علم و فناوری یزد از لحاظ انضباط کاری و در نقش حمایتی برای شرکت‌های مستقر، موفق عمل کرده است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782950

وب گردی

وب گردی