آیا سرنوشت ترامپ مشابه کارتر و نیکسون خواهد بود؟

ریچارد نیکسون به علت رسوایی واترگیت استیضاح و جیمی کارتر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در آن شرکت کرد شکست خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ به سان اودیسه، جهانگردی خود را به انجام رساند. کاری که مهمترین دلیل آن ایجاد یک حواس‌پرتی و فراموشی بوده است. زمانی که او هنوز به سفر نرفته بود، پرسش های فراوانی حول ارتباط با روس ها مطرح شد و این موضوع روز به روز در حال جدی تر شدن و عمیق تر شدن بود. حالا او نیازمند تغییر موضوع است.

با وجود مسائل که حول کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، کاخ سفید و جارد کوشنر، داماد او مطرح است، رئیس جمهور آمریکا به شدت نیازمند تغییر موضوع در آمریکاست. بویژه پس از آنکه معلوم شد داماد او به دنبال ایجاد یک خط امن مستقیم جهت ارتباط با کرملین بوده است.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد محبوبیت دونالد ترامپ به زیر چهل درصد کاهش یافته است. در صورتی که ترامپ بتواند وضعیت خود را حفظ نماید، می تواند مانع از دور شدن جمهوری‌خواهان میانه رو از خود شود.

واکنش غریزی ترامپ به این موضوع یک حمله همه جانبه خواهد بود. کاری که در واقع در توئیترش آن را انجام هم داده است. اما سوزاندن زمین در کاخ سفید به معنی سوختن خود او نیز خواهد بود.

اما چند راهکار برای تغییر موضوع وجود دارد؛

پاکسازی کاخ سفید

دونالد ترامپ می تواند مثل رئیسی که یک روز مربی را اخراج می کند و روز دیگر دوباره او را استخدام می کند عمل نماید. پاکسازی که به بهانه عملکرد ضعیف انجام شود. یا در بدترین حالت می تواند بخشی از کارکان کاخ سفید را تغییر دهد.

زمانی که بیل کلینتون، لئون پانیتا را به عنوان سوگلی خود در قدرت برگزید، قرار بود با او کار کند. یا زمانی که جورج بوش مجبور شد در مقابل کنگره یک جمجمه بیاندازد، دونالد رامسفلد این فشار را متحمل شد.

البته هنوز مشخص نیست که کدامیک فرد شماره یک دونالد ترامپ محسوب می شود. رینس پربیوس، شان اسپایسر یا حتی جارد کوشنر.

استفاده از روش بیل کلینتون

زمانی که برنامه استیضاح فوری بیل کلینتون به علت رابطه با مونیکا لووینسکی مطرح بود، او اعلام کرد به علت استرس زیادی که در سمت ریاست جمهوری احساس کرده، دست به چنین خطایی زده است.

او در چنین شرایطی در مجلس سنا شرکت کرد و خود را به قضاوت گذاشت. بسیاری معتقد نبودند او باید به این دلیل سمت خود را از دست دهد. اما مشکل ترامپ این است که او بیل کلینتون نیست و نمی تواند از توصیفات حماسی روسیه دست بکشد.

ارتباط با روسیه موضوعی عمیق و مهم است. ترامپ باید به گونه ای رفتار کند که مبارزات انتخاباتی خود را بی اعتبار کرده و به یک جنگ روانی تقلیل دهد.

کسب پیروزی

مسلما تمام روسای جمهور از انجام سخنرانی های شورانگیز لذت می برند. به ویژه فردی چون دونالد ترامپ! یکی از راه های دونالد ترامپ برای بهبود فضا در قبال کاخ سفید، کسب پیروزی است. او در سفر اخیر به دور دنیا موفقیت هایی را کسب کرد، اما این موفقیت ها برای نجات او کافی نیست. او باید بیش از این ها کار کند و سپس در یک سخنرانی شورانگیز پشت تریبون رفته و فریاد بزند " من دوباره آمریکا را قدرتمند خواهم کرد" . کاری در انجام بخشی از آن تخصص دارد.

خطری که ترامپ را تهدید می کند

زمانی که به تاریخ باز می گردیم، با جیمی کارتر مواجه می شویم که با قرارداد کمپ دیوید به یاد آورده می شود. شکستی که منجر به رای نیاوردن او شد. یا ریچارد نیکسون همیشه با واترگیت شناخته می شود. درحالی که واترگیت یک شکست بود و نه محتوای تمام دوران ریاست جمهوری او. دونالد ترامپ هنوز وارد این دسته نشده است، اما برای ورود از شانس بالایی برخوردار است.

او از پیش از حضور در کاخ سفید مشکلات بسیاری برای خود ایجاد کرده است. اما می تواند آن ها را حل کند. او باید امروز یا فردا علیه روسیه برخیزد و به مشکلات خود پایان دهد.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 782964

وب گردی

وب گردی