تلاش‌ می برای جذب حمایت بیشتر انگلیسی‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی

نخست وزیر انگلیس که براساس نظرسنجی‌های اخیر در حال از دست دادن برتری خود بر رقیبش از حزب کارگر است، امروز (سه‌شنبه) بر لزوم وجود رهبری قدرتمند انگلیس تاکید کرده و در عین حال موضع اروپا در قبال بریگزیت را "تجاوزکارانه" توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس چندی پیش طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورش به منظور تقویت اکثریت حزبش در پارلمان را رقم زد تا جایگاه قدرتمندتری در مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا پیدا کند، حزب او طی روزهای اخیر شاهد کاهش برتری دو رقمی حزب محافظه کارش بر حزب رقیب خود یعنی حزب کارگر بوده است.

این اتفاق در پی حمله تروریستی اخیر در شهر منچستر انگلیس و میانبر دولت این کشور در زمینه خدمات اجتماعی افتاد.

ترزا می امروز سخنرانی انجام می‌دهد که براساس متن از پیش منتشر شده این سخنرانی می‌گوید، سخت شدن موضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا این لزوم را مطرح می‌کند که او نیاز به یک حکم صریح از جانب رای دهندگان دارد.

در متن سخنرانی او آمده است: اروپایی‌ها یک موضع تجاوز کارانه در مذاکرات در پیش گرفتند که تنها جوابش یک رهبری قدرتمند از جانب انگلیس است. اگر ما نتوانیم در پنج سال آینده موفق باشیم موفقیت اقتصادی ما دچار لطمه خواهد شد و اشتغال و معیشت ما به خطر خواهد افتاد و در نهایت این امنیت و آرامش خانواده‌های کارگر است که آسیب خواهد دید.

این در حالی است که تا دو هفته پیش نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند که ترزا می اکثریت پارلمانی قاطعی را که انتظار دارد به دست خواهد آورد اما یکسری طرح‌های ناخوشایند اخیر دولتش در زمینه خدمات اجتماعی و حمله تروریستی منچستر این دورنما را از بین برد.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس و رقیب اصلی ترزا می در انتخابات گفته که در صورت پیروزی حتما با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت توافقی را منعقد خواهد کرد.

این موضع کوربین در مقابل موضع ترزا می است که گزینه عدم توافق با اتحادیه اروپا را نیز مدنظر قرار داده بود.

جرمی کوربین در یک مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا در دولت او سناریوی شکست در برقراری توافق با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت در نظر گرفته شده است گفت: قطعا در دولت من توافقی در این زمینه منعقد خواهد شد و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که این توافق انجام شود.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 782988

وب گردی

وب گردی