افتتاح اسکله "مارینا" در سال جاری

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: اسکله "مارینا" توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید فاتحی در نشستی خبری مربوط به اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که ظهر امروز در محل ساختمان شورای امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که به استانداردهای لازم رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند، گفت: این تعداد در سال ۱۳۹۶ به سه میلیون و ۱۰۷ هزار نفر رسید که فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی گردشگری در منطقه است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: علاوه بر این در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۷ درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم.

فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی "مارینا" خبر داد و اعلام کرد: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوزچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که مراحل آغاز احداث این پروژه در نوروز ۱۳۹۵ بوده است.

وی همچنین به حرکت اولین قطار در مسیر قزوین – رشت اشاره کرد و افزود: مسیر قطار قزوین – رشت بر اساس اعلام همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی طی شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق دو طرفه ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مدنظر قرار گرفته و توافقات لازم جهت ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است.

فاتحی در پایان از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به دو شهر اوکراین خبر داد و بیان کرد: اولین خط پرواز هوایی رشت- اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار بر این است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین مدنظر قرار گیرد.

انتشاردهنده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: محمدی

کد خبر: 783031

وب گردی

وب گردی