بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند

همزمان با انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی، آمریکا بمب افکن‌های اتمی و راهبردی خود را در منطقه شبه جزیره کره به پرواز در آورد.

به گزارش ایسکانیوز، در جریان این پرواز که توسط وزارت دفاع کره جنوبی نیز تایید شده، 2 فروند بمب افکن اتمی و راهبردی «بی 1 بی» آمریکا مشارکت داشته اند و اعلام شده که این پروازها در قالب یک رزمایش مشترک صورت گرفته است.
انجام این پرواز که جزئیات زیادی از آن منتشر نشده، در حالی در شبه جزیره کره انجام می شود که این منطقه یکی از پرتنش‌ترین دوران خود را سپری می کند.
یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور فاش کرد که پرواز بمب افکن های راهبردی آمریکا دیروز و همزمان با انجام آزمایش موشک بالستیک کره شمالی صورت گرفته است.
برخی گزارش ها حاکیست که جنگنده های آمریکایی از پایگاه این کشور در جزیره گوام به منطقه فرستاده شده و در 80 کیلومتری منطقه کانگرونگ در دریای شرقی و در حدفاصل نواحی مرزی مشترک دو کره پرواز کرده اند.
پرواز جنگنده های اتمی «بی 1 بی» آمریکا در منطقه در حالی صورت می گیرد که این کشور سومین ناو هوپیمابر هسته ای خود را نیز روانه آبهای اقیانوس آرام غربی و در مجاورت سواحل شبه جزیره کره کرده است.

303/300

کد خبر: 783050

وب گردی

وب گردی