نمایشگاه «دستان دعا» در فرهنگسرای گلستان تهران

​نمایشگاه جذاب کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت ماه مبارک رمضان کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نمایشگاهی با نام «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه، با همکاری فرهنگسرای گلستان در این فرهنگسرا برپا کرد.

به ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه «دستان دعا» مجموعه‌ای از تابلوهای تصویرهای نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه متعلق به سده‌های گوناگون تاریخ ایران به خط خوش‌نویسان بزرگ ایران و اسلام به شمار می‌آید که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای گلستان گشایش یافته است. این نمایشگاه، علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به تماشای جلوه‌هایی ظریف از هم‌نشینی هنر و دین فرامی‌خواند.

تصویرهای نسخه‌های خطی از قرآن کریم و دیگر متن‌های دینی و مذهبی همچون الدعاء، زادالمعاد، شرح دعاء الجوشن الکبیر، ادعیه‌الاسبوع، دعاء کمیل، ادعیه و جنه‌الامان الواقیه و جنه‌الایمان الباقیه، متعلق به سده‌های هفتم تا چهاردهم هجری، مجموعه تابلوهای به نمایش درآمده در نمایشگاه «دستان دعا» را تشکیل می‌دهند. در میان این آثار، شاهکارهایی از خوش‌نویسان سرشناس تاریخ ایران همچون احمد نیریزی، یاقوت مستعصمی، محمد نیریزی، محمدشفیع تبریزی و محمدشفیع ارسنجانی وجود دارد که می‌تواند سرچشمه‌ای برای الهام و الگوگیری علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوش‌نویسی باشد.

نمایشگاه «دستان دعا» از روز شنبه 6 خرداد تا یک‌شنبه 4 تیر 1396 خورشیدی هم‌زمان با رمضان 1438 قمری در فرهنگسرای گلستان به نشانی «نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک» برقرار است. علاقه‌مندان برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر می‌توانند با شماره‌های تلفن 9-77841376 (فرهنگسرای گلستان) تماس بگیرند. کتابخانه و موزه ملی ملک و فرهنگسرای گلستان، دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به بازدید از این نمایشگاه جذاب فرامی‌خوانند.

دریافت: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 783086

وب گردی

وب گردی