سی ان ان: پنتاگون امروز یک سامانه ضد موشکی جدید آزمایش می‌کند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اولین بار توانایی خود ر ا برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک قاره پیما با استفاده از موشک رهگیر دوربرد به روز شده خود آزمایش خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، به نظر می رسد که این آزمایشی برای توانایی آمریکا در راستای مقابله با توانایی موشکی کره شمالی است. این آزمایش آمریکا که قرار است بر فراز آسمان اقیانوس آرام انجام شود، دو روز پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خواهد بود. کره شمالی دو روز پیش یک موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد که مسافتی حدود 248 مایل را طی کرد.
به دنبال این آزمایش موشکی کره شمالی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییتی به رهبران کره جنوبی و ژاپن در محکوم کردن این آزمایش موشکی پیونگ یانگ پیوست.
پنتاگون در حالی امروز این آزمایش سامانه دفاع موشکی جدید خود را انجام خواهد داد که تاکید کرده این آزمایش دفاع موشکی با سیستم موشک رهگیر مستقر در زمین فقط برای مقابله با اقدامات کره شمالی نیست و هدف آن توانایی به چالش کشیدن هر موشک بالستیک قاره پیمای تهدیدکننده علیه واشنگتن در آینده است.
سی ان ان در ادامه تصریح کرد: این آزمایش شامل شلیک نسخه جدید تنها موشک رهگیر دوربرد مستقر در زمین ارتش آمریکاست که در آلاسکا و کالیفرنیا مستقر بوده است. این برنامه دفاع موشکی آمریکا برای بیش از یک دهه فعال بوده اما تنها نیمی از آزمایش هایش موفقیت آمیز بوده است.
در آزمایش امروز یک موشک رهگیر از پایگاه هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا برای منهدم کردن یک موشک فرضی تهدیدکننده بر فراز آسمان اقیانوس آرام شلیک خواهد شد.
به گزارش ایرنا ؛' دن کوتس' مدیر امنیت ملی آمریکا اخیر در کنگره این کشور گفت: کره شمالی به دلیل توانایی های فزاینده موشکی و هسته ای به علاوه رویکرد خصمانه رهبر این کشور، یک تهدید جدی فزاینده برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

305/300

کد خبر: 783089

وب گردی

وب گردی