حمایت شرکت در کنفرانس‎های علمی بین‎المللی قرآنی، فرصت‌های مطالعاتی و تبادل استاد

رئیس کارگروه توسعه همکاری هایعلمی بین المللی قرآنی از اقدام این کارگروه در حمایت از شرکت در کنفرانس‎های علمی بین‎المللی قرآنی و تبادل استاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین سالار آملی گسترش ارتباطات علمی بین‎المللی با سایر کشورها را به خصوص در زمینه‎های علوم انسانی و معارف دینی از مطالبات اسناد بالادستی از نظام علمی کشور دانست که در برنامه پنجم توسعه کشور، (قسمت سوم از بند"و" ماده ۱۶) و نقشه جامع علمی کشور (نهمین راهبرد از راهبردهای کلان) صراحتاً به آن اشاره شده است.

دکتر سالار آملی افزود: مطابق مصوبه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور بخشی از اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، برای توسعه تعاملات علمی بین‎المللی قرآنی هزینه می‎شود ودر همین راستا دستورالعمل حمایت از سفرهای علمی تحقیقاتی کوتاه مدت، شرکت در همایش‌های علمی و تبادل استاد با دانشگاه‎های خارج از کشور پس از تصویب در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور توسط وزیر محترم علوم ابلاغ شده است.

مطابق این دستورالعمل از دانشجویان و طلابی که قادر به ارائه مقاله و شرکت در کنفرانس های معتبر علمی بین‎المللی قرانی باشند حمایت شده و بخشی از هزینه سفر ایشان از اعتبارات قرآنی پرداخت می‎شود. همچنین دانشگاه‌ها در صورتی که بتوانند در تعامل با دانشگاه‎های بین‎المللی به تبادل استاد اقدام کنند، از حمایت کارگروه برخوردار خواهند شد.

قائم‎مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‎الملل افزود: حدود دو سال است خبرنامه همایش های بین‎المللی دین، قرآن و فلسفه با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تنظیم و تا کنون ۳۸ شماره از آن به صورت الکترونیکی در اختیار علاقه‎مندان قرار گرفته است.

کد خبر: 783139

وب گردی

وب گردی