افزایش 1 تا ۲ میلیونی قیمت خودروها در راه است

سوت افزایش دوباره قیمت خودرو در حالی باز هم به صدا درآمده که با توجه به احتمال جهش شاهد گرانی خودروها تا مرز دو میلیون تومان خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، هرچند هنوز شورای رقابت پاسخی به درخواست خودروسازان نداده، با این حال اگر پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت حدودا پنج درصدی محقق شود، قیمت ها بین یک تا دو میلیون تومان افزایش خواهند یافت.

البته افزایش قیمت ها در درجه اول منوط به موافقت شورای رقابت و در درجه بعد، اعمال آن توسط خودروسازان است.

کمترین افزایش قیمت احتمالی نصیب پراید خواهد شد، به نحوی که با در نظر گرفتن جهش متوسط پنج درصدی، این محصول یک میلیون تومان گران می شود. تیبا نیز که پس از پراید دومین خودرو ارزان داخلی به شمار می رود، با در نظر گرفتن نرخ متوسط پنج درصد، یک میلیون و 250 هزار تومان افزایش قیمت خواهد داشت.

اما این جهش قیمتی در محصولات ایران خودرو سبب افزایش حداقل یک میلیون و 400 هزار تومانی خواهد شد، به نحوی که سمند مدل SE، این جهش را به خود خواهد دید. در مورد پژو 206 ها نیز افزایش قیمت حداقل یک میلیون و 600 هزار تومانی قابل پیش بینی بوده و رانا نیز احتمالا همین حدود گران خواهد شد.

سوی دیگر، پژو 405 هم افزایش قیمتی یک میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه می کند و مشتریان پارس نیز باید منتظر جهش یک میلیون و 900 هزار تومانی این محصول باشند.

این در حالی است که تندر-90 در مدل E2 نیز چیزی حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 783196

وب گردی

وب گردی