بازداشت یک نفر در چین به اتهام انجام تحقیقات روی محصولات ایوانکا ترامپ

یک نفر در چین به اتهام انجام تحقیقات روی کارخانه تولید کفشهای برند ایوانکا ترامپ بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از رویترز، سازمان "دیدبان حقوق کار در چین" مستقر در نیویورک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک نفر در چین به اتهام انجام تحقیقات روی یک شرکت چینی که کفشهایی با برند ایوانکا ترامپ را تولید می‌کند، بازداشت شد. دو نفر دیگر هم در طول این تحقیقات ناپدید شدند.

مدیر اجرایی این سازمان افزود: این شخص در استان "جیانگ‌شی" به ظن استفاده غیرقانونی از تجهیزات استراق سمع بازداشت شد. وی به همراه دو نفر دیگر مشغول انجام تحقیقات روی کارخانه هایی که کفش های برند ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا را تولید می‌کنند بودند.

مدیر اجرایی این سازمان با ارسال یک ایمیل به رویترز نوشت: ما از رئیس جمهور ترامپ و دخترش ایوانکا ترامپ و شرکت مرتبط با محصولات وی درخواست می کنیم دستور آزادی این شخص را صادر کنند.

وی افزود: "در طول 17 سال انجام تحقیقات مختلف روی شرکت ها و کارخانه های چینی، این نخستین بار است که با این شرایط روبرو می شویم و شخصی بازداشت می شود. این شخص به همراه یک نفر دیگر به صورت مخفیانه در یک کارخانه تولید کفش در استان گوانگ دونگ فعالیت می کرده است. شخص سوم هم در یک کارخانه دیگر در استان جیانگ‌شی مشغول فعالیت بوده است. این دو کارخانه کفش های برند ایوانکا ترامپ را تولید می‌کنند. افراد ما در طول تحقیقات متوجه شدند که حقوق کارگران این کارخانه ها رعایت نمی‌شود."

تاکنون کاخ سفید و وکیل ایوانکا ترامپ به این مسئله واکنشی نشان نداده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 783245

وب گردی

وب گردی