ششمین دوره طرح قرآنی- فرهنگی «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حمد در واحد خوی برگزار می گردد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حمد از دیدگاه امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با حضور کارکنان و اساتید در حال برگزاری است

به گزارش ایسکا نیوز،دکتر علی رضاپور مقدم با اعلام خبر فوق اظهار کرد:« مراسم پر فیض نماز جماعت ظهر و عصر واحد خوی از بدو ماه مبارک رمضان، با شمیم ملکوتی قرآن در قالب جلسه تفسیر سوره حمد از دیدگاه امام خمینی قدس سره معطر شده است. این مراسم از طرف معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد و به همت مدیریت فرهنگی و مرکز دوره های توانمند سازی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تا پایان این ماه شریف ادامه خواهد یافت. یکی از اساتید مرکز مجمع عالی تفسیر، اعزامی از قم ضمن اقامه نماز ظهر و عصر با حضور کارکنان و اعضاء هیات علمی، به ذکر معارفی از دریای بی کران قرآن در قالب تفسیر سوره حمد می پردازد.»

dsc_0006.jpg

وی افزود:«استاد معظم حجت الاسلام شیخ حسین اسدپور که از شاگردان مفسر بزرگوار آیت ا... جوادی آملی هستند با ذکر مقدمات آغازین بحث با استفاده از روایات اهل بیت علیهم السلام در مقایسه قرآن با سایر کتب آسمانی از قبیل تورات و انجیل، قرآن را نور معرفی می کند در حالیکه تورات و انجیل طبق نقل های صحیح برخوردار از نورانیت نیستند و این امر از وجوه تقدم قرآن بر دیگر کتب آسمانی به لحاظ شان و عظمت الهی آن می داند.»

dsc_0003 - Copy.jpg

معاون دانشجویی –فرهنگی واحد خوی در ادامه گفت:«این استاد حوزه و دانشگاه از وجه تسمیه فاتحه برای سوره حمد، بحث تاریخی سابقه جمع آوری قرآن را به زمان زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام نسبت داد. وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به دیدگاهی از آیت ا... جوادی آملی، نزول قرآن را نزول آویخته دانستند نه نزول انداخته و در ادامه به توضیح این دیدگاه پرداختند که اجمال مطالب وی به این نحو بود که بعد از نزول قرآن مانند هر انزالی، منبع نزولی خالی نمانده است بلکه نزول قرآن نزولی است که مدام به منبع نزول متصل است. شیخ حسین اسدپور پایان هر جلسه را مزین به ذکر دعایی از مناجات های اهل بیت از جمله مناجات حضرت امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می نماید.»

dsc_0005.jpg

لازم به ذکر است سلسله جلسات مذکور در قالب دوره های توانمند سازی ویژه کارکنان واحد خوی برای شانزده جلسه یک ساعته تنظیم شده است و در پایان گواهی گذراندن این دوره به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد. در ضمن حضور کارکنان واحد در این مراسم چشمگیر و قابل توجه ارزیابی می شود.

منتشرکننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 783332

وب گردی

وب گردی