تولید مبتنی بر دانش علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه ای، می تواند زمینه های اشتغال دانشجویان را نیز فراهم نماید.

پنجمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور نمایندگان بخش صنعت و بخش خصوصی در واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از ارومیه پنجمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور نمایندگان بخش صنعت و بخش خصوصی در واحد ارومیه برگزار شد.

دبیر هیات امناء و رئیس شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری استان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه، با تاکید بر پیگیری مصوبات قبلی ،کسب درآمدهای غیر شهریه ای با استفاد از تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان را ضروری دانست.

دکتر عزیز جوانپور ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اساس اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان بیان کرد و خواستار اهتمام جدی واحد های دانشگاهی استان در تحقیقات کاربردی و تولید مبتنی بر دانش شد.

جوانپور ادامه داد: تولید مبتنی بر دانش علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه ای، می تواند زمینه های اشتغال دانشجویان را نیز فراهم کند.

در ادامه جلسه دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح های مصوب قبلی این شورا ،اهتمام معاونت برنامه ریزی دانشگاه را برای پیگیری جدی ایجاد شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری متناسب با شان و منزلت دانشگاه را قابل تقدیر بیان کرد و اذعان داشت اقدامات خوبی در خصوص شرکتهای فن آور از جمله تولید آمالگام دندان پزشکی و انواع چراغ های روشنایی LED که دانش فنی آن بومی شده است صورت گرفته است.

دکتر جمال بحری همچنین به طرح سرمایه گذاری در خصوص تاسیس گلخانه برای کشت و پرورش نهال میوه با مشارکت بخش خصوصی با استفاده از آخرین دانش فنی و ظرفیت اعضای هیات علمی متخصص امر اشاره کرد و افزود در راستای رهنمودهای حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) بنیان گذار و رئیس فقید هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر کسب درآمد های غیرشهریه ای، این گونه اقدامات از سوی دانشگاه می تواند برای کمک به تحقق نقش آفرینی دانشگاه در عرصه ملی و نهضت مقابله با بحران کم آبی برای تولید محصولات کشاورزی بسیار موثر باشد.

کد خبر: 783337

وب گردی

وب گردی